Telefonledning - hul igennem...

Hej, ved ikke om det er den helt rigtige gruppe, men forsøger..

Vi har bredbånd fra TDC, som kommer gennem telefonstikket.

Telefonstikket kommer ind i den ene ende af huset. Her sidder
bredbåndsmodemet og en trådløse router.

Jeg har nu brug for at få en kablet forbindelse hen ca. midt i huset og har
også lige modtaget et nyt bredbåndsmodem med indbygget trådløs router fra
TDC.

Min første tanke var at trække et netværkskabel, men kom så til at tænke på
at forlænge telefonledningen i stedet for, og så placere
bredbåndsmodemet/trådløse router midt i huset, lige der hvor jeg skal bruge
en kablet forbindelse. Jeg ville så samtidig få placeret den trådløse router
midt i huset med forhåbentlig bedre dækning til følge.

Men kan man bare uden videre forlænge en telefonledning med ca. 15
meter...??

Er der i givet fald noget specielt kvalitetskrav til telefonledningen...??

mvh. Helge

Re: Telefonledning - hul igennem...

Den er i forvejen nok 500-1500 meter lang, inden den når hen til dit
stik, 15 meter mere gør ikek det voldsomme.

Sørg for at den er parsnoet.

Re: Telefonledning - hul igennem...
Ok.., tak for hurtigt svar..., kan man til lægmand (mig) forklare, hvordan
det kan lade sig gøre at knalde 20mbit gennem flere kilometer tynd to-ledet
telefonledning, men bare man skal trække mere end 10-20 meter mange-ledet
netværkskabel, skal det være en bestemt kvalitet osv...??

mvh. Helge

"Klaus D. Mikkelsen"  skrev i meddelelsen

Helge skriver:

Den er i forvejen nok 500-1500 meter lang, inden den når hen til dit
stik, 15 meter mere gør ikek det voldsomme.

Sørg for at den er parsnoet.

Re: Telefonledning - hul igennem...

Fordi du kører en anden kompression og fejlhåndtering end via ethernet.

Ethernet kan du for øvrigt trække 100 meter uden de store problemer.

Re: Telefonledning - hul igennem...

Telefonkabler skal skam også være af en bestemt kvalitet, de skal nemlig
være parsnoet.

Faktisk kan man godt være heldig at trække 100Mb igennem et ganske
almindeligt telefonkabel.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline