Telefon detektor - Page 2

Re: Telefon detektor
Hej Per,

En microswitch monteret bag på telefonen/telefonerne, så armen vipes når
røret løftes. Det virkede allerede for 30 år siden til at dæmpe/afbryde
stereoanlægget når man skulle ringe ud, så mon ikke det også kan tage
pusten fra en bette switch ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Jo det kan det saktens men jeg har 3 telefoner!!
Per

Re: Telefon detektor
Hej Per,

Du sætter bare en microswitch på hver.

--
Venlig hilsen,
Søren

Er det dit alvor, at du vil trække 5-8 v spændingen til en switch rundt i
hele huset?

Det skal da nok give mulighed for at opsamle støj eller skabe spændingsfald.

Claus

Re: Telefon detektor
Hej Claus,

Nej, jeg tænkte mere i baner omkring udstyring af et relæ eller en
transistor hvor det gælder, men det kræver jo at læseren tænker bare en
minimal tanke selv ;)

Hmmm, ikke at jeg vil anbefale den metode du der har udtænkt, men
forsyningen er forhåbentlig lavimpedant og kobberet vel tykt nok til at
spændingsfaldet ikke skulle give de helt store gener, men jeg synes nu
alligevel bedre om blot at bruge switchene til styring.

--
Venlig hilsen,
Søren