Tekstdisplay og en PIC

Jeg mangler opskriften på et tekst Display sammen med evt. en PIC
eller andet, der kan smide nogle faste tekststrenge til display;

Display 10-16 karakter, bogstavhøjde ca. 7.5 x 4 mm.
PIC (gerne 16F628) eller andet., 8 input (0-7 ;-).

Det skal kunne aflæses på en 5-6 meter.

Andre må have lavet noget lignende gennem tiden, men jeg kan ikke
finde andre løsninger end display med de gamle små 'griseøjne' -
er for små at aflæse.

Er der nogen, som har set en brugbar opskrift et eller sted,
eller har en god brugbar ide ?

Venlig hilsen
Finn

Re: Tekstdisplay og en PIC

Kan du læse 7,5v4mm på 6 meters afstand ?

"General purpose text display". en EPROM der føder et LCD panel med
44780 controller.

Artikkel haves.

Re: Tekstdisplay og en PIC

Ikke nemt Klaus, men når der ikke er for mange kombinationer, så
ka' man godt gætte sig frem - men det er nedre grænse ;-)

Lyder spændende, så mangler jeg lige en brænder til EPROM..
PIC er den eneste type jeg har værktøj til.

Kan den scannes - sendes som email - eller hænges op et sted, så jeg kan
hente den ?

/Finn

Re: Tekstdisplay og en PIC

Netop.

Ellers findes LCD med store (større) karakterer..

http://home6.inet.tele.dk/moppe/GPtextdisplay.jpg

Re: Tekstdisplay og en PIC

Jeps Klaus, men 5.5 mm findes i læssevis og 8 mm i højden er det største
jeg endnu har fundet ;-) Hvem i DK forhandler 44780-display med større
bogstaver ?

Gammel, men de kunne nu lave gode konstruktioner. Den kikker jeg lidt
på. Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Finn

Re: Tekstdisplay og en PIC

RS Components har f.eks. et med tegn på H:14,54 B:6,00 med bestillings-nr.
214-3531 og Farnell et tilsvarende med bestillings-nr. 413-5027
Taler vi om mere end et enkelt display til fusk, kunne Cardeg være en mulig
leverandør.

Re: Tekstdisplay og en PIC

Det har du ret i Allan - regnede med de var for dyre - til test/'fusk'
;-) og de var de - pebrede.

Hos Farnell er den typen udgået og RS skal hente den hjem på bestilling.
Men begge have nogle 8-9 mm, som ikke så helt ringe ud - checker lige spec.

Prøver måske i stedet en 9mm 2*16 type, og bruger en blank mellem hver
ciffer, det må hjælpe på læsbarheden..

Tak for hjælpen

Faldt i dag tilfældigt over en god link vedr. PIC programmering til LCD
mm. Masser af opskrifter. brugerforum etc. for dem, der er ka' få behov
for det.. se her http://www.winpicprog.co.uk

Venlig hilsen
Finn

Re: Tekstdisplay og en PIC
On Mon, 05 Dec 2005 06:14:28 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Ellers prøv et VFD display . de kan læses på lang afstand

Carsten

Site Timeline