Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute

Hvad kan anbefales?

Har prøvet med Ecpress PCB det er nemt, men desværre ingen autoroute
Har prøvet med Target det er da lige til at blive forbirret af..

Andre gode, og gerne gratis?

//Brian

Re: Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute

Hej,

Hvorfor skal det kunne autoroute?

Personligt bruger jeg et program der har muligheden for det, men bruger den
næsten aldrig, jeg syntes man som regel får et bedre resultat.
Man skal bare have sa alle ens "rules" op så kan man ikke gøre det forkert.

Kasper

Re: Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute

Hvor bor du henne i landet?
--
MVH.
Finni

Re: Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute

6920 Videbæk, hvorfor?

//Brian

Re: Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute

Hvis du boede lidt tættere på Horsens kunne du få det demonstreret / blive
undervist.
Der er ingen af disse programmer der er lige til at gå til.

--
MVH.
Finni

Re: Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute
KiCad er gratis og kan autorule, omend den ikke er super til det.
Det kan også kun 2 layers, og har en noget mindre komponent db end de
store programmer, det er dog nemt selv at lave nye komponenter og
footprints (og de mest kendte komponenter findes på google).

Re: Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute
On Thu, 01 Jan 2009 22:03:57 +0100, Jan Nielsen

Jeps KiCAD er gratis, men ikke særligt godt synes jeg (læs effektivt
og hurtigt). Men jeg forstår ikke du siger 2 lag, for jeg sidder med
et print her der har 8 og er kun lavet i KiCAD ?  :-).
Autoroutere er fedt når ting ikke har regler, for de spreder som regel
ting bedst muligt, hvor vi har tilbøjelighed til at gøre det pænest
muligt og dermed skabe risiko for crosstalk.

Re: Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute

Hvis det blot er til lidt småfusk, så kan jeg anbefale "Diptrace". Det er
det jeg bedst har kunnet få "ind i ho'det" :-)

Mvh Ebbe

Re: Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute
Hej Brian

CIRCAD fra Holophase, det kan ikke autoroute, men
som hjemmefusker har min nu heller ikke brug for det.

Men hvis du skal have glæde af disse programmer, ja
så skal du lære det fra bunden af, altså designe komponenter,
tegne diagram, lave netliste og impotere denne ind
i printdelen hvor man også skal lære at designe komponenter.

Så har man den fulde glæde af tingene og reducere fejl-
procenten til mindst mulig. Samtidig får man fuld samspil
mellem PCB og SCH delen, og når man retter i en del,
ja så overføres rettelserne til den anden del.

Du kan hente en simpel lærevejledning her

http://tattik.altervista.org/download/CircadLessons.zip

Re: Tegneprogram til diagram og PCB med autoroute
Prøv den her.

Eagle PCB: http://www.cadsoftusa.com/freeware.htm

mvh
Peter