Tegneprogram

Hej

Jeg leder efter et program der kan bruges til at tegne ledningsnettet på en
bil.

Eller et elektronik tegneprogram der kan tegne pærer og kontakter.

Er der nogen som kender et ?

Helst så tæt på gratis som muligt ;-)

Heinrich Frausing

Re: Tegneprogram

en

Jeg tror ikke du trenger et elektronik program. Dette lager nemlig lister
over alle elektriske forbindelser, skiller på hva som er mekanikk og
elektrisk, osv
Jeg antar at du heller trenger et visualiseringsprogram. Her er det mange,
fra paint, og annet søppel. Visio kan brukes til mye. Jeg kjenner mange som
bruker dette, men har etter min mening en forholdsvis høy terskel. Det kan
heller ikke brukes til Cad oppgaver. Autocad kan selvfølgelig brukes, men
koster alt for mye til privat bruk. Fast Cad er et utmerket program som er
laget av de opprinnelige konstruktører av Autocad. Det er så kompakt skrevet
(i assembler) at hele programmet får plass på en diskett eller to. Dette er
det mest imponerende program for prisen jeg noen gang har sett. Ellers ville
jeg vel vurdere noen få Euro på det tyske programmet som ellers er nevnt.
Noen på jobben har testet dette, og er meget fornøyd. Ulempen er at det
vanskelig lar seg bruke sammen med printlayout, da det ikke har generering
av nettlister.
Ellers har Max testet en del, så jeg sender gjerne ballen over til han.
Pirat versjoner av program kan jo hentes, men ikke noe jeg ville anbefale.
Har selv vært interessert i noe å tegne kjøkkeninredning i, og fant at Paint
på den tiden delte bildet opp i deler av skjermen. Ikke mye brukbart om man
trenger rektangler med 60x60 cm

Med hilsen
Arne Offenberg