TDS2002

Hey

Nogle der kender til det tektronix scop ??meninger om det er et godt køb af
digitalt scop i 10.000 kr klassen ??

evt nogle bedre forslag ?

jeg var på tech messen i herning der så jeg et scop til 5-6000 kr.. manden
lovede at sende min information, og nu har jeg lykkelig glemt navnet og
informationene er ikke kommet..

men ellers andre alternativer ??

Kasper

Re: TDS2002
Davs Kasper.

af

Skal det være et digitalt, evt start med et et gammelt brugt analog scop. du
kommer nok ikke til at bruge 75% af det det andet kan alligevel. ????

Køb et brugt på evt. http://www.brugtgrej.dk/ De har forskelligt.
Menmit bedste råd, find ud af hvad det er du skal bruge helt nøjagtigt, og
køb så efter det.

Med venlig hilsen   Thias Russell

Re: TDS2002

Ja, det kan jeg varmt anbefale, jeg fandt et rigtigt godt Tektronix 2236
(100MHz scop med indbygget multimeter og frekvenstæller fra 1983) til
2000 kr i den blå avis: http://dion.swamp.dk/tek2236.html

Det er helt klart et fantastisk godt scop som kan alt hvad jeg har brug
for og det har ikke kostet en bondegård, så jeg tror det bedste man kan
gøre er at finde ud af hvad man har brug for og shoppe efter et brugt.

Re: TDS2002

Hvad skal du bruge det til ?

Fortæl, så kan jeg lettere komme med forslag- Hameg laver for øvrigt gode
skoper til prisen.

Klaus

Re: TDS2002

Jeg har et fint analog scop, Textronik 453, det er i princippet nok til
mig.. eller var førhen..

men nu er jeg jo begyndt på det digitale uC sjov, og vi brugte digital scop
på skolen til det, og når jeg skal måle evt et rs232 signal og se hvordan
bitene står er det skønt at kunne stoppe det og ændre på størelsen o.s.v
uden det forsvinder.
og kan lade det rulle henover skærmen
det er også utrolig svært at se lav frekvente signaler på mit scop, ved at
strålen jo forsvinder igen.

dernæst, kunne det være godt at kunne grappe et billede til nogle
elektronikraporter jeg kommer til at skal lave

+ mit skrivebord er ikke så stort og konen klager over det skop skal stå
der, det fylder jo godt... og er heller ikke "så" kønt

Kasper

Re: TDS2002

Jep, nu er jeg lidt ældre og er vokset op med et analog scop. Jeg har
svært ved netop Textronix scopene, så hellere Philips/Fluke. Til gengæld
har jeg fundet mange busfeljl på digitale kredsløb blot vha det analoge
scop. Man lærer hvordan det skal se ud eller ikke se ud på skærmen.

Øjeblikket favorit er bærbart Fluke 190 serie med farveskærm, ikke så
meget på grund af brugbarheden, men størrelsen.

Kender det, men så er Hameg ikke noget, de fylder.
http://www.atimco.dk/Hameg/Hameg_Oscilloskoper.htm

Har selv et gammelt 205-7.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: TDS2002
Hej Kasper

Et godt alternativ til Tektronixs GDS1000,2000 og 4000 serie er Instek GDS
800 serie

Du kan se mere hos Instek på nederstående link:
http://www.instek.com/Products/GDS-820-840_E.htm

Du kan også finde dem hos en dansk forhandler, her:
http://www.instruments.dk /

hvor du også vil kunne se priserne, som for øvrigt er fordelagtige i forhold
til
tilsvarende Tektronixs scoper.
Et andet rigtigt godt alternativ er (HP) Agilent 546xx Megazoom serien,
hvis man virkelig skal have noget godt kram, men priserne starter også 3 til
4 gange
højre oppe end henholdsvis Tektronixs og Instek.
Du kan se disse scoper hos samme forhandler.

Og hos den danske forhandler af Tektronix
http://www.teleinstrument.dk

kan du finde data til sammenligning.

MVH Danny

af