TDA7375 til guitarforstærker?

Hvis jeg sætter en TDA7375 (2x 35w forstærker kreds) op i den simpleste
konfiguration der står i databladet, er der så nogen grund til at den ikke
skulle kunne bruges som guitarforstærker?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: TDA7375 til guitarforstærker?
Hej Lasse,

Nej.

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: TDA7375 til guitarforstærker?

Hej Lasse

Som Søren også skriver er der intet i vejen for at bruge
TDA 7375 som guitar amp , men du skal have en forforstærker
til den , guitar amp's er et meget følsomt emne fordi at
en syntes at det skal lyde som en rør forstærker
en anden syntes måske at den beste lyd komme fra en transistor forstærker
andre igen mener ikke solidstate (ic kredse) kan bruges overhovdet osv..osv
mange har haft held med at sætte en så kaldt FET ind i forforstærker ledet
på transistor eller solid state amp ,det skulle så give en lyd ala rør,

et stort område her er bare et par få links
http://sound.westhost.com/project27.htm

http://www.firebottle.com/ampage /

http://www.geocities.com/hifijohn_2000/links.html

http://www.duncanamps.com/brewlink_amps.html

http://users.chariot.net.au/~gmarts/ampsmain.htm

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: TDA7375 til guitarforstærker?

Tjah, jeg skal bare bruge den til at øve mig på... så jeg dårligere lyden
er, jo sværere er det at bestemme om det er mig eller forstærkeren der er
elendig :-)

Herligt, http://sound.westhost.com/project27.htm giver et godt overblik
over hvordan forforstærkeren kan se ud.

Jeg havde egentlig regnet med at bruge hele dagen idag på at lave den, men
så kom damen og sagde der skulle ryddes op.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: TDA7375 til guitarforstærker?

sker for mig hver lørdag .......  WAF factor low :)

Site Timeline