tandberg 2075 skalalampe

Er der en der .lige ved hvad data skalalampen (den røde pind) har' og er
der en der har en liggende? Har desværre lige købt i elektronik lavpris.
Men overså den defekte lampe.

Og

Jeg har renset kontakterne ( de store firkantede)  med kontaktrens, men
skal de have  noget der indeholder olie?  De har lidt svært ved at komme ud
igen..  Det er forøvrigt en model med acryl låg i toppen, så mon den er
brugt til noget udstilling ?
--
mvh per . H.  NewsTap/ Ipad

Re: tandberg 2075 skalalampe

Det er alså pæren i skalapinden jeg mangler :-)

--
mvh per . H.  NewsTap/ Ipad

Re: tandberg 2075 skalalampe
Hej per

Der findes et forum på http://vintagehifi.dk/ der er der nogle
der nok ved alt om Tandberg.

Max

Re: tandberg 2075 skalalampe
hvad med at ta pæren ud og gi lidt infor om størrelse og spænding, jeg
har en hele kasse gamle pærer liggende, så jeg ku muligvis finde noget.

mvh Erik

Re: tandberg 2075 skalalampe

 der står nu intet på lampen, men jeg måler 15 volt,

muligvis  er det denne
http://elektronik-lavpris.dk/p122587/W9419_Gl%C3%B8delampe_14V_40mA_%C3%984,2x11,7mm./

per

Re: tandberg 2075 skalalampe

Tandberg siger 14v 80mA

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: tandberg 2075 skalalampe

Alternativ mulighed: en kraftig hvid led med formodstand medmindre det
skal være vintage.

mvh erik

ps: kigger i lampe kasse imorgen

Re: tandberg 2075 skalalampe
være vintage.

Dejligt, det er næsten synd at montere andet, da der er akryl top på
radioen,  jeg skal nok sende superporto retur

--
mvh per . H.  NewsTap/ Ipad

Re: tandberg 2075 skalalampe

Indtil videre intet fundet, men mangler lige et par racoreoler mere.

mvh Erik

Re: tandberg 2075 skalalampe
is.
e ud
n er

Hej Per!
Den er på 14V 80mA og med trådender.
Du kan finde en kompl. servicemanual her: http://sportsbil.com/tandberg/?C
=M;O=D
PC elektronik i Brønderslev, har et godt lager i lamper og så er hans p
riser kun det halve af Lavpris priser.

M.v.h.

Børge

Re: tandberg 2075 skalalampe

Det er forøvrigt en model med acryl låg i toppen, så mon den er

Sådan en med acryllåg kan jeg huske fra en Radio/TV udstilling engang!

Hvornår mon det har været?

MVH Lars Arup (ham citatspasseren)

Re: tandberg 2075 skalalampe

Modellen med acrylkabinet var til udstillingsbrug i butikkerne.

--
Uffe

Re: tandberg 2075 skalalampe

Min er med træsider, det plejer vist at være i akryl,  men en 2075 i
palisander, er nu flottere..

--
mvh per . H.  NewsTap/ Ipad

Re: tandberg 2075 skalalampe

Efter hukommelsen og hvad jeg kan finde på nettet, burde der også være
acryl sider på din.
Men da skruerne til træ modellen sidder samme steder som på acryl
modellen, så kan der jo byttes rundt på delene.

--
Uffe

Site Timeline