Tæt på stor brandulykke med flash - Page 2

Re: OT:
en

En normal Landcruiser (fuldt udstyret luxus i usa) vejer 5,390 lbs = 2445kg.

Så det kan da ikke være meget pansring, med mindre alt udstyr er strippet og
der kun er klapstole i.

Leif

Re: OT:
en
Bilerne blev i første omgang sendt til Afghanistan, hvor det uvejsomme
terræn kombineret med bilens ekstra vægt smadrede undervognen. I stedet er
de nu sendt til Irak, hvor de flade veje er lidt mere skånsomme...

/Nygaard

Re: Tæt på stor brandulykke med flash
nu
ting
en

JA, og jeg kendte en som engang spiste et æble... Han er død idag. Mon ikke
du skulle få styr på propertionerne

Hvis et stykke elektronisk isenkram ikke er konstrueret korrekt og risikerer
at stikke ild til folks huse med dødsfald mv. finder jeg det da yderst
relevant at advare andre om det stykke elektronik, Ikke at man ikke kan/må
bruge produktet men at man bør tage sine forholdsregler...

Man kan sælfølgelig også vælge Peugeotmodellen og vente med at gøre noget
indtil andre (pressen) vrider armen om på en, (pga adskillige uforklarlige
brande som heldigvis ikke nåede at koste menneskeliv.)

Fremover vil vi helt sikkert se flere brande pga. billig "kineser"
elektronik (især strømforsyninger) som ikke er testet og dimensioneret
korrekt. Det er rystende at se hvordan nogle af de produkter derovre fra er
skruet sammen. Der savner jeg sgu det gamle Demko, selvom de var i lommen på
Lk-Nes og var trekantede som bare fanden.

mvh
JBH

Re: Tæt på stor brandulykke med fla sh

Demko findes da stadig??

mvh

Jan Rasmussen.

Re: Tæt på stor brandulykke med flash
er
lommen på

Nej, Ud over at teste el apparater til salg i dk, fungerede Demko som
LK-Nes's vagthund for at sikre at ikke andre producenter kom ind på det
danske marked for stikkontakter og lignende. Da reglerne for CE mærkning
trådte i kraft og el artikler ikke længere skulle D-Mærkes måtte man finde
på noget for at de 150 Demko medarbejdere stadig skulle have noget at lave,
det blev  "Markedskontrollen" som ud af til ikke havde noget med Demko at
gøre, men i praksis var det de gamle Demko medarbejdere som nu lavede
opsøgende arbejde og på eget initiativ tog apparater ind til test. Senere
blev de omdøbt til det vi idag kender som "Sikkerhedsstyrelsen"

mvh
JBH

Re: Tæt på stor brandulykke med fla sh - Off Topic

hmm.. lever sikkerhedsstyrelsen et dobbeltliv??? Deres hovedekontor
ligger i esbjerg, de har en afdeling/kontor i København K. men hvad så
med Lyskær 8, Herlev?? "UL International Demko A/S" hvis jeg ikke tager
meget fejl, blev Demko solgt af staten og til UL og idag laver test for
stort set hele verden, IEC, EN, ATEX, UL. CAN, ect. ??

Mvh

Jan Rasmussen.

Re: Tæt på stor brandulykke med flash - Off Topic
finde
lave,
at
Senere

Du har ret i at at UL  "opkøbte" rettigheden til navnet "Demko" samt
bygningerne og den dag idag har Sikkerhedsstyrelsen  og Demko ikke noget med
hinanden at gøre. Mig bekendt var det gamle "Demko folk" som startede
Sikkerhedsstyrelsen op, at den så tilsyneladende er flyttet til Esbjerg , må
skyldes udflytningen af statsinstitutioner fra Kbh til resten af landet.

Jeg havde engang en avisartiken, tror det var fra JP.  Det er nok i alt fald
15 år siden så jeg tror desværre den er røget ud, men i den stod der noget
om den rævekage som Det daværende Demko og Markedskontrollen  var dengang de
hørte under boligministeriet.

mvh
JBH.

Re: Tæt på stor brandulykke med fla sh - Off Topic

Ah, så er jeg mere rolig. Da min lønsedel og arbejdssted er hos UL
Demko, blev jeg helt bekymret for om det var en konspiration mod mig og
det hele blot var en løgn, da du sage demko ikke fandtes mere :-)

mvh

Jan Rasmussen - med et ægte fast arbejde lader det til.

Re: Tæt på stor brandulykke med flash - Off Topic
med
, må

Do you want to take the red pill or the blue pill?

Leif

Re: Tæt på stor brandulykke med flash

Advar mod livet, vi dør alle, og kender godt til faren ved elektronik, har
repareret forbruger elektronik i en længere årrække...

Hvor tror du det meste elektronik udvikles ? det er ikke i vesten...

--
MVH.
N_B_DK