Tændingslås

Jeg skal til at sætte en ny tændingslås i min gamle traktor, DEUTZ 4006
Diesel.

Er der nogle der kan fortælle mig hvad der skal på de forskellige ben
forbindelser???
disse stillinger
P - 0 - 1 - 2 - 3
disse ben forbindelser
15 lille og stort ben - 30 lille og stort ben - 56 lille ben - 58 lille ben

Re: Tændingslås

15 : +12V ud når nøglen er ON, muligvis til magnetventil på dieselpumpen
og andre strømforbrugende ting

30 : +12V direkte fra batteri
56 : Lys
58: Instrumentlys/parkeringslys

Taget fra en oldgammel bog jeg har stående, så det kan være anderledes
koblet sammen på din traktor.

Re: Tændingslås

Med henhold til sådan noget som min forvarmning i indsugningen, hvor skal
jeg mund koble den til??

Re: Tændingslås

KL.17 hedder den vist... men det er trinet før KL.50 som er det sidste
trin - nemlig starteren!

Man vrider nøglen over til forvarmning og derefter nogle sekunder ( den  er
fjederpåvirket ) vrider man videre til starteren aktiveres. Når man
slipper - hopper den tilbage til KL.15 tænding ON.

Mvh Esben

Re: Tændingslås

Denne tændingslås jeg har fået ef vede jeg skulle bruge, er der ikke nogle
fjederpåvirkning på, og det undrer også mig, så jeg kontaktet forhandleren
for at høre om det ikke var en forkert jeg havde fået, med det skulle det
ikke være, de havde kikket i deres katalog, og det skulle være den, så
dertil spurte jeg hvorledes den så skulle kobles, det kunne de så ikke svare
på.
Så derfor dette indlæg.
Jeg her siden hend tænkt på om jeg ikke bare skulle lave 2 tryk knapper, en
til forvarmningen, og en til starteren.
Tito

Site Timeline