Tænde mobil automatisk

Jeg har en Ericsson T28 sluttet til min computer.
Undertiden hænger den og det eneste man kan gøre er at kappe strømmen og
tænde igen.
Det kan jeg godt klare via relæ til parport, men problemet er, at den ikke
autotænder når der kommer strøm på.

Så kunne jeg jo bygge noget kredsløb ind, som også kortsluttede tænd/sluk
knappen i 2 sekunder og så var man kørende.

Det er en smule omstændeligt og jeg tænkte at nogen her måske havde en ide
om man mon ikke kunne tænde den via dens port i bunden ved at sende et
signal?

YJ

Re: Tænde mobil automatisk

Hvis du er heldig kan du klare dig med en diode mellem din parport og en
af forbindelserne i tænd/sluk knappen, den ene side skal sikkert bare
hives høj eller lav.

Måske kan du finde den transistor som tænder for telefonen og kortslutte
den så telefonen ikke kan slukke så længe der er strøm på?

Re: Tænde mobil automatisk

tænd/sluk
ide

Hmm ja måske.
Jeg har fundet et pinout af porten, men jeg tvivler på der er gevinst:
http://pinouts.ru/CellularPhones-A-N/erics_t28_pinout.shtml

YJ

Site Timeline