Tænd/sluk switch giver smæld

Jeg har en lille mixer* som ikke har nogen on/off knap, men skal tændes
direkte på vægkontakten. Det synes jeg er lidt irriterende, så jeg har selv
sat en billig switch (til 15 kr. fra Bauhaus) ind på kablet. Det fungerer
sådan set fint nok, men der kommer af og til nogle kraftige smæld i
højttalerne. Kan man sætte et filter ind, så det ikke sker? Det lyder nemlig
ret voldsomt og kan vel næppe være sundt for hverken mixer, højttalere eller
pc'en der er tilsluttet på samme forlængerkabel.

*
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr30%283

MVH Jørgen

Re: Tænd/sluk switch giver smæld

de smæld er de kommet efter du monteret den kontakt?

det kunne godt lyde som støj fra din kontakt, du burde måske
købe en af meget meget bedre kvalitet, (elektronik biks)

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Tænd/sluk switch giver smæld

Nej, de er der også hvis man bruger mixeren helt som standard fra fabrikken.

Jeg bor i lejet lejlighed, så det bliver vel lidt svært at overbevise nogen
om at udskifte en stikkontakt der virker?

MVH Jørgen

Re: Tænd/sluk switch giver smæld

Hvornår kommer de smæld? Når der tændes eller slukkes? Eller under
almindelig drift (tændt)?
Hvor sidder den nye afbryder, på 220V kablet? Eller på lavspændingskablet?

/Bo.

Re: Tænd/sluk switch giver smæld

De kommer kun når der tændes og slukkes. Og ikke altid lige højt.

Jeps, på 220V kablet.

MVH Jørgen

Re: Tænd/sluk switch giver smæld

Husk nu at man ikke tænder og slukker for mixeren, når affektforstærker
eller aktive højttalere er tændt! Det vil altid give støj.
Ligeledes tænder/slukker man ikke for phantomspænding når forstærker er
tændt. Det står i manualen. :o)

Smæld under drift kan være støj fra køleskab/fryser der kobler ind.
Her vil et filter hjælpe.

/Bo.

Re: Tænd/sluk switch giver smæld

Det lyder nu mere som en DC servo som ikke er designet godt nok
hvis det er lavet helt 100% rigtig ville du kunne sætte den
i stikkontakten og tænde og så slår den først til når trinnet kører som det
skal, det virker dog ikke til at det er tildfældet.
jeg tror ikke den har en DC servo.

jeg vil nok holde mig til at, slukke for effekt delen, som man burde
gøre, og derefter tænde for mixeren.

Jeg tror såment ikke det er en fejl, bare produktet
som er lavet sådan.

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Tænd/sluk switch giver smæld

Det tror jeg heller ikke. Mixeren er tændt fra samme brøkdel af et sekund
som man trykker på stikkontakten.

Det kan man desværre ikke. Det er bare en linie-mixer.

Det er også et lavprisprodukt.

MVH Jørgen

Re: Tænd/sluk switch giver smæld

Aktive højttalere er slukket. Der er ingen forstærkerdel i mixeren (det er
ikke en powermixer). Ja okay, der er vel et lille bitte effekttrin derinde
somewhere, men det kan ikke tændes og slukkes separat i hvert fald.
Problemet er, at mixeren ikke har en on/off knap som standard. Og der er
rimelig langt hen til stikkontakten, så jeg har selv sat en on/off switch på
220V kablet.

Der er ingen smæld under drift. Kun ved tænd og sluk.

MVH Jørgen

Site Timeline