Tænd pc via tænd sluk ur ??

Hejsa

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med et problem , jeg skal kunne tænde min pc via et slags tænd/sluk ur, hvordan gør jeg det , skal jeg sætte et eller andet til pc så den bliver aktiveret og hvad kan jeg bruge til det, jeg har før brugt et modem som jeg ringer til så starter pcen, men jeg har ikke fastnet mere, og jeg har et såkaldt tænd / sluk ur, som jeg kan skrive en sms til , så der kommer strøm til en strømskinne,, hvad kan jeg gøre ?

Jeg har et serial modem tilsluttet pcen, som jeg kan ringe til, så starter min pc, kan man på en eller anden måde gøre således at hvis tænd/sluk uret tænder for strømmen til modemet at den tror at der er en der ringer til modemmet at den tænder pc via mit serial kabel

håber i kan hjælpe mig.

Reply to
MM

Normalt kan man sætte bios op til at starte automatisk efter strømudfald. Så skal du bare sætte uret til stikkontakten og pc'en sættes til uret.

Reply to
Benny Nissen

Hvad er det for en dims? Lyder interessant...!

--
Hilsen Jakob :-)
Reply to

jeg har prøvet at se i bios men den funktion er der desværre ikke :-(

er der en anden løsning, kan man ikke lave en slags lus eller lign på mit gamle modem ?

"Benny Nissen" skrev i en meddelelse news:4904657f$0$90268$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
test

Ja det er skide smart, den er koblet til via min gsm alarm som jeg sender en sms til og som så trådløs tænder for tænd/sluk dimsen se info her :

"Jakob Griffel" skrev i en meddelelse news:49046637$0$90271$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
test

Hmm, har ikke nogen gsm-alarm... Mon ikke såden en dims findes med indbygget gsm-modul?

--
Hilsen Jakob :-)
Reply to

"Jakob Griffel" skrev i en meddelelse news:490477c6$0$90276$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

kig på denne, kan styres med SMS eller trykknap telefon

Venlig hilsen

Viggo
Reply to
VIP