Tænd pc via tænd sluk ur ??

Hejsa

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med et problem , jeg skal kunne tænde
min pc via et slags tænd/sluk ur, hvordan gør jeg det , skal jeg sætte et
eller andet til pc så den bliver aktiveret og hvad kan jeg bruge til det,
jeg har før brugt et modem som jeg ringer til så starter pcen, men jeg har
ikke fastnet mere, og jeg har et såkaldt tænd / sluk ur, som jeg kan skrive
en sms til , så der kommer strøm til en strømskinne,, hvad kan jeg gøre ?

Jeg har et serial modem tilsluttet pcen, som jeg kan ringe til, så starter
min pc, kan man på en eller anden måde
gøre således at hvis tænd/sluk uret tænder for strømmen til modemet at den
tror at der er en der ringer til modemmet
at den tænder pc via mit serial kabel

håber i kan hjælpe mig.

Re: Tænd pc via tænd sluk ur ??

Normalt kan man sætte bios op til at starte automatisk efter
strømudfald. Så skal du bare sætte uret til stikkontakten og pc'en
sættes til uret.

Re: Tænd pc via tænd sluk ur ??
jeg har prøvet at se i bios men den funktion er der desværre ikke :-(

er der en anden løsning, kan man ikke lave en slags lus eller lign på mit
gamle modem ?

Re: Tænd pc via tænd sluk ur ??

Hvad er det for en dims? Lyder interessant...!

--
Hilsen Jakob :-)

Re: Tænd pc via tænd sluk ur ??
Ja det er skide smart, den er koblet til via min gsm alarm som jeg sender en
sms til og som så trådløs tænder for tænd/sluk dimsen
se info her :

http://www.houseguard.dk/index.php?option=com_content&task=view&id29%&Itemid43 %

Re: Tænd pc via tænd sluk ur ??

Hmm, har ikke nogen gsm-alarm...
Mon ikke såden en dims findes med indbygget gsm-modul?

--
Hilsen Jakob :-)

Re: Tænd pc via tænd sluk ur ??
kig på denne, kan styres med SMS eller trykknap telefon

http://www1.elfa.se/elfa~dk_da/go.jsp?s=dk-da&a48%C9CCFB2432453BE10000000A0A036A

--
Venlig hilsen

Viggo