tænd og sluk langsomt?

Hvordan får jeg lige en lysdiode til at tænde langsomt eller blødt eller
hvad man nu vil kalde det, så længe jeg tilfører spænding (5V) og derefter
slukke langsomt igen, når jeg cutter spændingen?

Hilsen Heine

Re: tænd og sluk langsomt?
Hej

En simpel måde, hvis det må være logoritmistk, er at ligge en diode i serie
med + forsyningen så den leder...

og så en kondensator fra lysdiodesiden af dioden til stel (altså parellelt
over lysdioden og modstanden)

så kan du variere længden med kondesatorens størrelse

--
Mvh Kasper