Tacho signal fra 12V 80mm Blæser

Hvad bør der komme ud af sådan en?

Jeg får 12VPP 80Hz ved fuld skrue...

Jeg regnede måske med lidt mere end 80hz??

Jeg har også sat det til mit nye eval board, med en timer på 1sec siger den
at den registrere 7400 pulser ca, men jeg har meget lidt styr på den timer
endnu, men mit scob siger 80hz ?

Kasper

Re: Tacho signal fra 12V 80mm Blæser

En eller to pulser per omgang.

Re: Tacho signal fra 12V 80mm Blæser

Tror det er denne her..
http://www.chenghome.com.tw/web/products/DC_FAN/catalog/cha8012.htm

ved ikke om det er en eller 2 pulser ?

Kasper

Re: Tacho signal fra 12V 80mm Blæser

3600 RPM (Omdrejninger per minut) er 60 omdrejninger per sekundt, dvs.
60Hz ved 1 puls per omgang.

Du kan selv regne efter for de andre blæsere.

Re: Tacho signal fra 12V 80mm Blæser

Ja det giver jo sig selv... jeg tænkte på det var 3600RP(S) men det ville jo
give noget af en turbine...

så skal det jo nok passe med de 80hz, og det med den værdi min uC læser ud
er også forkert lavet...

Kasper

Site Timeline