Tacho signal

Er der nogle der ved hvordan man behandler et tacho speed signal fra en bil?

Sagen er den at jeg skal bygge turn light på en bil, så højre tågelygte
tænder når man blinker til højre, og venstre tågelygte når man blinker til
venstre.. dog skal den ikke gøre det når hastigheden er over 40km/t.
dette kan jeg jo hente fra tacho signalet, men jeg aner ikke hvorledes det
gøres. er der mon nogle der har erfaringer på området?

Mvh Brian

Re: Tacho signal
LED skreiv:

Bruk et par retrigerabel multivibrator; den ene gir skonstant signal
over 40Km/t, den andre holder slukket under.

HM

Re: Tacho signal

Det kommer an på, hvilken bil det er og hvordan signalet er til
rådighed.

Vær opmærksom på at du kun må gøre det på biler der er typegodkendt til
det.

En 555'er som speed warning device, se side 10:
http://www.doctronics.co.uk/pdf_files/555an.pdf

Re: Tacho signal

Prøv at finde en tabel hos et firma, der sælger fartpiloter til
eftermontering. De ved den slags.

Re: Tacho signal

Her er en tråd fra et andet forum ang. emnet:

http://www.electro-tech-online.com/general-electronics-chat/86696-cars-vss-sensor-vehicle-speed-sensor.html

Som de skriver, så er der forskellige muligheder, alt afhængigt af hvilken
bil der er tale om.
Men der er mange der bruger 5 pulser pr. meter.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i