Tåbeligt design af bærbar - Page 2

Re: Tåbeligt design af bærbar

Har engang måttet skifte print på en harddisk en kunde havde skruet skruer
for langt ind i. På min gamle Toshiba er skruehullerne iøvrigt mærket efter
længde.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej!

Den fælde er jeg dog ikke faldet i. Men der kan man også nemt se, at
skruerne ikke må være for lange. I den bærbare var der bare to uskyldigt
udseende huller som ledte direkte ned i CPU'en efter 3-4mm...

Sådan er det også på de iBooks jeg har rodet med. Rigtigt lækkert at der
står M2x5 etc. rundt omkring ved hullerne! Og hvis der er et hul uden
tekst er det fordi, der ikke skal en skrue i - endnu.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej!

Fik den til at virke igen. Det krævede 40x forstærkning på mikroskopet og
udbedring af tre brudte baner med lidt ultra tynd tråd og en spids loddekolbe +
tid.

Dén fejl begår jeg næppe igen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej Kim

Igen må man konstatere at ens erfaring er direkte proportional
med den bunke brok vi laver. :)

God den kom til at spille igen :)

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej!

Og hvor ofte div. elektroniske apparater fejler :o)

Synes jeg også. Havde det først liggende løst samlet på bordet (kun mobo, skærm
og tastatur). Skidtet ville ikke tænde... Opgav.

Lidt senere:

Kiggede på skjoldet som indpakker motherboardet og der sad et relativt kraftigt
kabel med to ledere. Viste sig, at føre DC over til CPU-regulatoren :) Nu skal
skidtet kun samles _rigtigt_ :o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Tåbeligt design af bærbar

Min gamle lærer, kaldet Svend Guf, på det der engang hed "Teknisk Skole
Ringsted", sagde altid:
Den mest almindelige årsag til at et apperat ikke fungerer, er oftest at en
radiomekanikker har haft fingrene i det.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Tåbeligt design af bærbar

Er det nu jeg skal lade ordvalget " en odder har strammet alle de løse
skruer " blive i skuffen ?

Ups !    <grin>

--
Jan_stevns

Re: Tåbeligt design af bærbar

-nå alle dem, der sidder i mellemfrekvens filtrene ?

Bo //

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej!

... Eller at røgen har sluppet ud af kassen :)

(Der bliver dog repareret mere end der bliver kasseret.)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline