Tåbeligt design af bærbar

Hej!

Har lige brug for at græde - bær over med mig ;o)

Skulle samle en ældre 1GHz Zitech bærbar. Virkede fint indtil den blev samlet
færdig, hvorefter den ikke ville tænde længere. Årsagen? Et par af skruehullerne
måtte ikke have skruer i fuld længde, for ellers skruer man direkte ned i benene
på CPU'en :,-( Det kunne de fa'me godt have skrevet et eller andet sted ved
hullerne, for jeg nægter at tro, at jeg er den eneste der har lavet den fejl :-(

Nå, men jeg må jo se om det kan reddes. Der er vist smuttet et par mikroskopiske
baner ved et ben på cpu'en :-/

Hvorfor sidder der iøvrigt sådan nogle små "kopper" på alle benene på CPU'en på
loddesiden? De er loddet fast på øen omkring benene.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej Kim

Du af alle burde være for erfaren til at falde i den fælde.

Re: Tåbeligt design af bærbar

Har vi ikke alle sammen været der, engang?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej Uffe

Jo, men både for dig, Kim og mig burde det
jo være for længe siden :)

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej Max

Hmm. Husker jeg galt i at vi begge befinder os i begyndelsen af hvert sit
årti?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej!

Kim: Nogen tid efter oliekrisen, nærmere bestemt 1977.
Uffe:
Max:

?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Tåbeligt design af bærbar

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej Uffe og Kim

Jeg blev hjemsendt fra marinen i juli 1977 :)

Jeg byggede min første radio og forstærker i 1967 :)

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej Kim

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej Max, god årgang lol. selv en 55 model

Re: Tåbeligt design af bærbar

Knejtrøv :-)

Klaus ('72)
Re: Tåbeligt design af bærbar

Knejtrøv

Mvh Hauge..

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Re: Tåbeligt design af bærbar

Årsunge
Krigsmodel (44) Torkil

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej!

Jep, egentligt :o) Har skildt og samlet snesevis af bærbare, men skisme aldrig
set en så tåbeligt designet :(

Nå, men efter lidt afrensning med en glashårsbørste ser det ud til, at jeg kan
redde den med et par smålus. Hvis altså det ikke giver problemer pga.
arkitekturen :-/ Heldigvis er det ikke en nyere bærbar...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej Kim

Jeg har mødt nogle steder hvor skruelængen var meget
afgørende, men husker ikke om der er bærbare imellem.
Men vi har vel alle prøvet noget lignende dig, og træls er
det helt sikker.

Det værste er nok at man bliver så skide sur på sig selv :)

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej!

Enig :(

Jep. Dog mere hvis det var en sprit ny DuoCore maskine...

Nuvel, jeg kigger den efter i mikroskopet på arbejdet og ser om den ikke kan
reddes. Kan endda være jeg tager et billede eller to af reparationen :o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Tåbeligt design af bærbar

Havde du selv adskilt den ?
--
Jan_stevns

Re: Tåbeligt design af bærbar
Hej!

Må jeg tilstå, men det er lææænge siden.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Tåbeligt design af bærbar

Ohh well well ;)