Syg SONY F-520 monitor - reparerer eller RIP. ?

Min 4 år gamle Sony F-520 21" CRT monitor er blevet syg :-(

Det startede i går og symptomer er som følger:

Svingende skarphed lige fra perfekt, som normalt, til meget udflydende.
Og det meste af tiden et sted midt i mellem, jeg benytter den mens jeg
skriver dette så det går til nød.

Udladninger. Lidt a'la degauss blot med en skarpere lyd lidt som lyden
af en gnist! Det er sktte et par gange i aftes inden den blev uskarp og
en enkelt gang siden.

Problemet er på begge indgange og skift til anden opløsning og/eller
refresh rate gør ikke forskellen, ligeså ændre det ikke noget at prøve
med en anden computer.

Jeg påtænker at få fixet skærmen, det er jo trods alt en af de bedste
CRT skærme der findes, blot ville det være rart med et bud på hvad det
mon vil koste eller om det synes helt umuligt.

Mvh

Bruno

PS. Jeg ved selvfølgelig godt at et sikkert bud på problemets art og
evt. omkostninger, må være behæftet med en vis usikkerhed.

Site Timeline