SW power

Jeg har 5VDC, 5A og ønsker 13,4VDC, 0,6A, og ønsker det realisert ved:

http://henry.fbe.fh-darmstadt.de/smps_e/hgw_smps_e.html

Jeg forutsetter at jeg må bruke et P-N transistorpar. Siden
inngangspenningen er så lav som 5V, er transistorvalget begrenset. Jeg har
en BUZ11, N-chanal, som etter databladet burde fungere. I tillegg trenger
jeg en N-chanal, og jeg etterlyser en slik, en som er "vanlig tilgjengelig".

Vil den innebygde S-D dioden fungere som slukkediode?

Jeg tenker meg en 555 som driver. Kvor høy frekvens bør jeg bruke, 100KHz?

Hvordan bereiner man kondensatorene? Cut and try?

HM

Re: SW power

Hmm - ingen feedback?
Hvis ikke du har brug for at den er isoleret (og nok alligevel ;-), ville
jeg nok kigge efter mere integrerede boost konvertere...

/A

tilgjengelig".