Svar under eller over indlæg!

Hvad er egentlig filosofien i at svare under indlæggene?
Når man (i Outlook express) trykker "Besvar" hopper cursoren automatisk op
over indlægget. Har Microsoft været helt galt på den da de konstruerede
"Outlook", Oultlook express"?

Re: Svar under eller over indlæg!

ja

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Re: Svar under eller over indlæg!

Det giver ikke mening at læse nedefra og op.

Ja.

Faktisk synes jeg problemet efterhånden er blevet så irreterende at jeg er
begyndt at ignorere folk der svarer øverst.

http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id19%991114

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: Svar under eller over indlæg!

"Scroll" ned for at læse næste indlæg i tråden!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

   Men argumentet? Hvad er det der gør det så irriterende? Har I tænkt på at
der måske er nogen der synes at det er irriterende at besvarelsen ligger
under et kæmpe antal indlæg?
I en del tilfælde kopieres mange foregående indlæg, (eller dele heraf) hvis
folk har fulgt med i tråden kender de jo allerede de 150 foregående indlæg
og må "scrolle" ned til bunden hver eneste gang der er et nyt indlæg!
 Det tyder på, at i følge Microsoft, skal de foregående indlæg betragtes som
sekundære og de besvarende indlæg som primære. I alm. emails giver dette
tilsyneladende ingen problemer, (jeg tror ikke I kommer langt med filosofien
i jeres respektive firmaer, der lader man Microsofts facon råde).

Re: Svar under eller over indlæg!

Næh

Ost....

Hvad putter du oven på brødet ?

At der bare svares i en pærevælling over det skrevne

Det gør den heller ikkke, for man klipper det unødige væk (se selv
efter)

Nej, man klipper unødigt væk !

De er skutte rigtigt kloge.

Jeg svarer på samme måde i almindelige emails !

Det går ret fint !

Læs evt lidt her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html og på usenet.dk

Re: Svar under eller over indlæg!

Hvis jeg læser en opfølgning til et indlæg, kan jeg måske ikke huske det
foregående indlæg helt ordret og derfor skal jeg aligevel læse det, for at
finde udaf hvad der er blevet svaret på. Og som nu, hvor jeg svarer ud for
den del af svaret tekst den refererer til. Det er sgu da meget mere
praktisk.

Det handler altsammen om at beskære det foregående indlæg. Men jeg synes
også det er et problem, for folk fuldstændig ukritisk lader alt stå, incl.
de 20 fåregående indlæg.

Hvis jeg var tvunget til bruge min computer "ifølge Microsoft," så havde
jeg solgt den for længe siden og købt en skrivemaskine.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: Svar under eller over indlæg!

Hvad der blev svaret på står der sædvanligvis endnu.

Hovedårsagen til at skrive  _under_  det indlæg, man svarer på, er, at så
bevares kontinuiteten i en tråd.

Er der et indlæg, der besvares oven over indlægget, er det jo ikke muligt at
respondere på det uden et større redigeringsarbejde for at bevarelsen kommer
i kronologisk orden.

Som en anden udtrykte det, så responderer jeg normalt ikke på indlæg, hvor
der allerede er svaret ovenover, for så er tråden lige som brudt med et
endegyldigt svar.

Jeg er i øvrigt enig med alle givne begrundelser fra alle andre her i tråden
for at skrive   u n d e r   det indlæg, man svarer på. Jeg er sikker på, at
OE kan indstilles til at sætte curseren   u n d e r   den tekst, der skal
svares på.
Karsten H. Jensen
Re: Svar under eller over indlæg!

At det er rart at kunne læse en mail/posting oppe fra og ned og få
mening ud af det.

Ja, det er derfor man sletter alt der ikke er relavant for de svar man
giver.

Re: Svar under eller over indlæg!
__ SNIP__

at

You are so F...... right!!!

hvis

Hold kæft hvor er det bare rigtigt, jeg hader at scrolle!!
jf det nedenstående, burde dem af os der kan huske længere end nuværende
post lave nye grupper og politisere alle dem der mener kronologi kommer før
intelligens!

Nogen vil sikkert tro jeg er morsom og ironiserer, det er ikke tilfældet,
gid der var flere der tænkte som dig og mig.

 - Hvordan indstiller man vores synspunkter til dem der ("bestemmer?") over
grupperne??

Lars / Viborg, Novice i pc-brug, men ellers velhuskende, og normalt
intelligent...

som
filosofien

Re: Svar under eller over indlæg!

Ja, Outlook, skal fixes med Quote fix, så svarer man under, det er jo
ikke Jeopardy det her..

Men hvorfor spørger du i en gruppe beregnet til elektronik snak?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

  Svaret er enkelt, kære Michael, fordi de fleste "poltifolk" findes i denne
gruppe. For jer er svar "foroven" eller "forneden" vigtigere end jeres
elektronik problemer! Bemærk venligst at jeg "rider din kæphest"! Hvis du
færdes i mange andre nyhedsgrupper vil du opdage at emnet er vigtigere end
nyhedsgruppens kodeks.

Re: Svar under eller over indlæg!

Som svaret til en anden over i dfm:
http://groups.google.com/groups?selm=ulll4g6z5.fsf%40harrekilde.dk

Kai

Re: Svar under eller over indlæg!

denne
du
end

Svar da endelig med et link, på en kort latterlig problemstilling, som vi
ikke gider følge... - hvorfor ikke smide linket og citat derfra?? - det var
da meget lettere??

Re: Svar under eller over indlæg!

*suk*

Det er september hele året.  Og det har det været i mange år nu.

Måske - og kun bare måske - lærer du det engang, min dreng.

Kai

Re: Svar under eller over indlæg!

Absolut vrøvl !

Re: Svar under eller over indlæg!

Tak...

Re: Svar under eller over indlæg!

Nu hedder jeg godt nok ikke Michael, men det var godt nok stærke ord her i
det solbeskinnede september, ord der nok ikke er helt i overensstemmelse med
sandheden.
Karsten H. Jensen

Re: Svar under eller over indlæg!

Jeg hedder jo så Michael, og ud over at jeg til andre med adfærds
problemer har antydet at de burde tude med de ulve de er i blandt, eller
blive ædt..
Mener jeg ikke jeg ridder på kæpheste..

Men hvorfor s. skal det være så svært for folk at indordne sig?
Jeg spekulerer ofte på, hvordan utilpassede mennesker klarer sig på en
arbejdsplads / hvor længe?

Her bag skærmen, har jeg da altid mulighed for at bruge kill filteret..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Svar under eller over indlæg!
Hej Flemming

denne

Og sådan engang vrøvl skal man høre fra en der spørger om netetikette
i en elektronik gruppe.

Mvh Max

Re: Svar under eller over indlæg!
Giver Flemming helt og aldeles ret.. svaret på tidligere indlæg lægges
øverst.... så skal an ikke scrolle. Skal ikke kunne sige om behovet for en
gentagelse af et spørgsmål med efterfølgende svar er relevant i særlige
grupper..for fatsvage.. men det er så en anden historie

PM
du
end

Site Timeline