Svagt antennesignal (tror jeg)

Jeg har et problem med mit antennesignal. Hvis jeg træker kablet fra
væggen og direkte til mit tv så står alle kanaler godt, men hvis jeg
køre via min selector (gl. model) er der flere kanaler som står dårligt,
det svinger fra lidt dårligt til ekstrem dårligt. Det samme gælder, men
i mindre grad, hvis jeg køre signalet igennem en fordeler, altså uden om
selectoren.

Kan jeg løse problemet hvis jeg sætter en antenneforstærker ind lige
efter væggen? og hvad skal sådan en forstærker koste? jeg har set på
nogen fra 100kr og op til 4-500.

Jeg har i øvrigt tdc kabel tv.

--
/michael

Re: Svagt antennesignal (tror jeg)

Er ikke helt klar over, hvordan det du har, teer sig, men hvis signalet
ligger i støjgrænsen, vil du også komme til at forstærke støjen op også, og
så har du nok ikke vundet ret meget.
En forstærker hører hjemme helt oppe ved, eller så tæt på antennen, som man
kan komme, men da det ikke er en antenne, du henter signalet fra, må jeg
næsten melde pas.
Hvis man omvendt sætter forstærkeren inde ved fjernsynet, kunne man jo
spørge sig selv, hvorfor man ikke havde bygget den ind i apparatet med det
samme fra fabrikken. Jeg mener hermed, at man må gå ud fra, at de fleste
apparater er lavet så følsomme, man med rimelighed formår, og derfor HELT
ude i den anden ende, hvor signalet er kraftigst muligt. Er der ingen
signal, er der heller ikke noget at forstærke op på.
Dvs. at hvis du sætter forstærkeren lige hvor signalet kommer ind, skulle
der være gode chancer. Og, - jeg kender ike en selector.

Erling

Site Timeline