Sv: Støjsikring af opamps

Henrik Mortensen skrev i en nyhedsmeddelelse:bdqfup$145h$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Hvis jeg nu vil sikre min opamp mod at trigge på støj og små transienter i > forsyningen, hvad gør jeg så hvis det skal være efter bogen?

Et skærmet kabel til din ntc.(mikrofonkabel) En zenerdiode på din forsyning.

Jeg har 0,1uf på signal til stel og ligeledes over opampens forsyningsben. > På hele kredsens forsyning har jeg 10uf lyt over plus og stel. > > Mit signal kommer ind fra ~5-10 meter ledning med en ntc i den ene ende. > Over ntcen er der 0,1uf. > > Nogle gode tips eller en side jeg kan læse for at lære lidt om det, eller

er

det ok det jeg har gjort?

Nu ved jeg ikke hvorfor du måler temperaturen. Hvis det er for at starte og stoppe noget, (digitalt, enten eller) så ville jeg ikke bruge en opamp, men en comperator (LM139). Hvis du tager et analog signal ud af din opamp, kunne du vælge en opamp, der ikke var så følsom.

> Henrik

-- Vy 73 de OZ2ESA Ejvind Andersen Fjern"xx"

Reply to
EA 2730