Surroundreceiver opfører sig underligt

Hej gruppe!

Efter at have rodet med lidt nye kabler og lidt har jeg sat min Onkyo dts-receiver til igen efter nogen tid, en måned eller to, uden at have brugt den til andet end lidt radio. Når jeg kører surroundtesten, med pink noise til hver kanal, er det som om der kan gå et par sekunder før center og surroundkanalerne begynder at suse...de kan også knase lidt. Plus, man kan ligesom "booste" den enkelte kanal i gang ved at skrue op for volumen. Er der noget der har "sat sig" i den eller hvad? Nogen der har gode råd eller input til dette?

Mvh Linde

Reply to
Linde

Linde skriver:

Der sidder et relæ inden udgange til hver højttaler. De er nok blvet lidt fedtede ??

Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Ja tænkte nok det måske kunne være noget med det...hvad kan man gøre ved dette, i givet fald det ikke kan motioneres væk?

Mvh Linde

Reply to
Linde

Linde skriver:

Tænd og sluk 1000 gange ved moderat volumen, se om det forsvinder. Gør det ikke det = rensning af relæ'er.

Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Nemli' ja.

Kontaktsættet holdes rent med den gnist der forekommer når kontaktsættes åbnes. Åbnes kontaktsættet altid uden last anløber det = forøget kontaktmodstand.

/C

Reply to
Claus