Surroundreceiver opfører sig underligt

Hej gruppe!

Efter at have rodet med lidt nye kabler og lidt har jeg sat min Onkyo
dts-receiver til igen efter nogen tid, en måned eller to, uden at have brugt
den til andet end lidt radio.
Når jeg kører surroundtesten, med pink noise til hver kanal, er det som om
der kan gå et par sekunder før center og surroundkanalerne begynder at
suse...de kan også knase lidt. Plus, man kan ligesom "booste" den enkelte
kanal i gang ved at skrue op for volumen.
Er der noget der har "sat sig" i den eller hvad? Nogen der har gode råd
eller input til dette?

Mvh
Linde

Re: Surroundreceiver opfører sig underligt

Der sidder et relæ inden udgange til hver højttaler. De er nok blvet
lidt fedtede ??

Re: Surroundreceiver opfører sig underligt

Ja tænkte nok det måske kunne være noget med det...hvad kan man gøre ved
dette, i givet fald det ikke kan motioneres væk?

Mvh
Linde

Re: Surroundreceiver opfører sig underligt

Tænd og sluk 1000 gange ved moderat volumen, se om det forsvinder. Gør
det ikke det = rensning af relæ'er.

Re: Surroundreceiver opfører sig underligt

Nemli' ja.

Kontaktsættet holdes rent med den gnist der forekommer når kontaktsættes
åbnes. Åbnes kontaktsættet altid uden last anløber det = forøget
kontaktmodstand.

/C

Site Timeline