Super simpel udgangsforstærker på 3-5W diagram / layout søges

Jeg har brug for en lille 3-5W udgangsforstærker til at bruge sammen med mit
lydkort til målinger af t/s-parametre på højtaler enheder.

Det vigtigste er at den har ægte 0-punkt der er det samme som stel på input
og altså ikke bare består af en lille brokoblet IC. Det virker nemli ikke
(det har kostet en lydkort...)

Jeg har +/- 15V til rådighed, samt begrænsede elektronik evner, så den skal
ligge lige til højrebenet hvis det skal lykkedes for mig..

Men hvis det kan gøre med en håndfuld gængse transistore og et simpelt
layout kan jeg få fræst et pint på mit arbejde og bygge det selv.

Forstærkeren skal bare dække området fra 15Hz-20kHz og kunne drives fra et
alm liniesignal.

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt videre.

Mvh Steffen (6400)

Re: Super simpel udgangsforstærker på 3-5W diagram / layout søges
mit
input
skal

Hvad med en TDA2030.
www.st.com/stonline/books/pdf/docs/1458.pdf
Fig 13 viser ca. hvordan du kan lave det.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Gå på Google og tast TDA2030 så finder du masser af forslag.
Du ken også kigge her
http://www.zen22142.zen.co.uk/Circuits/Audio/tda8.htm

Re: Super simpel udgangsforstærker på 3-5W diagram / layout søges

Tak for jeres tip, jeg fandt også noget om LM1875

http://202.186.86.35/audio/story.asp?file=/2002/1/3/audiofile/03diy&sec=audiofile

Der er der kun 7 komponenter, og den kan laves uden print, se så kan jeg
være med...

Er der nogen der har en LM1875 liggende i skuffen, de vil af med, El-supply
har dem, men man skal jo bestille for en formue før de vil sende.

-Steffen

Re: Super simpel udgangsforstærker på 3-5W diagram / layout søges

http://202.186.86.35/audio/story.asp?file=/2002/1/3/audiofile/03diy&sec=audiofile
El-supply
Hvis alt andet fejler, så:
http://www.pc-elektronik.dk/shop/ ; søg på " lm 1875" ( mellemrum er
vigtigt ), pris: 19,08- +M

Hurtig levering, billig i fragt.

mvh Ebbe

Re: Super simpel udgangsforstærker på 3-5W diagram / layout søges

Hej Ebbe

Tak for dit gode link, dem vil jeg snakke med når de er tilbage fra ferie på
Mandag

-Steffen

Site Timeline