Subwoofer

Hej derude. Jeg har kF8%bt en soundbar med subwoofer til mit TV. Men
bassen er alt for hF8%j - dominerende, kan ikke justeres
der er kun  5 forudinstillede lydeffekter. Kan jeg indskyde en
modstand, eventuel pot.meter mellem forstE6%rker og hF8%jtaler?
Vel det F8%delE6%gge forstE6%rkeren? Eller har nogen andre forslag ?
fred.pede

Re: Subwoofer

Hvis du skrev hvilket fabrikat og model, kunne nogen måske hjælpe dig.
Hvordan er lydindstillings mulighederne på dit tv? og på soundbaren?

Potentiometer metoden er i hvert fald udelukket, med mindre
udgangseffekten er under 5-10Watt.

--
Karl Erik.

Re: Subwoofer
5
Tak for svar.
Surround anlE6%gget er Philips HSB4352 forbundet med TV med et HDMI
kabel.
Jeg kan ikke indstille lyden pE5% anlE6%gget , bortset fra de 5
forprogramerede sound modes.
effekt 2 dange 60 pluds 120 W RMS.

Re: Subwoofer

EL - Supply NexF8%, har en hF8%jtalerregulering pE5% 100W 8 ohm, kanden
bruges ?
Men jeg er ikke klar over om det F8%delE6%kker forstE6%rkeren, ved at lodde
den
ind mellem forstE6%rker og hF8%jtaler.

Re: Subwoofer

Så vidt jeg kan se ud af brugsanvisningens side 15:
http://www.p4c.philips.com/files/h/hsb4352_12/hsb4352_12_dfu_dan.pdf
er det kun almindeligt signalkabel der går mellem forstærker og sub.

Det er nemt at regulere på.

Men start nu med at flytte subwooferen ud fra det hjørne du har placeret
den i. Det giver 3 db's dæmpning.

Vil du regulere på signalniveau, køber du et 10 kohms potmeter (spt
vurdering), 1 mono han minijack og 1 hun mono minijack, samt finder lidt
signalkabel.

Hanstik monteres med "yderbenene" på potmetret mellem de 2 ledere.
Midterbenet på potmetret føres til spidsen af hunstikket og
stelforbindelsen på begge stik loddes sammen.

Re: Subwoofer
Hejsa,

Nu skriver OP at Philips-tingen er forbundet med et HDMI-kabel til
TV'et....?

@OP:
Kan du ikke justere individuelle lydniveauer på TVét? - Ved brug af HDMI er
der dobbeltrettet digital kommunikation mellem subwoofer  og TV. Måske der
på dette grundlag er fremkommet nye lydmenuer på TV'et...

/Claus

Re: Subwoofer

Lidt farligt råd du giver der Klaus!

Der står ikke noget om strøm til subwooferen, så nævnte minijack stik kan
lige vel føre det forstærkede signal (her er jo tale om Philips :-) ).

Men det er rigtigt: flyt subwooferen ud af hjørner, og mindst 1m fra
bagvæg.

Hovedhøjttalerne har følsomhed på 82 dB medens subwooferen har 84 dB!!
Så +3dB fra vægge og gulv giver et forhold på 82 - 87dB, hvilket må siges
at være en fejlkonstruktion, især hvis subben ikke kan reguleres!

--
Karl Erik.

Re: Subwoofer

En anden ting, da de nedre toner er rundstrålende, og dermed ikke
retningsbestemte, kunne være at hæve subben over gulvet, så man undgår den
rundstrålende effekt, også fra gulvet (altså ud over hjørner og vægge).

Stig Johansen

Re: Subwoofer

Nej

Har du læst brugsanvisningen?

Nej, det tænkte jeg nok......

En soundbar med sub er en fejlkonstruktion......