SUB-D 15 VGA

Jeg har haft indbrud i min virksomhed og tyven rendte med en computer.
han klippede stikkende af tilbehør, deribladt en skærm.

Jeg vil sætte et nyt SUB-D 15 Hanstik på, men har problemer med at finde
ud af hvilke farver der skal monteres hvor.

jeg har dette skema fra wikipedia.org

http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

Pin 1     RED     Red video
Pin 2     GREEN     Green video
Pin 3     BLUE     Blue video
Pin 4     N/C     Not connected
Pin 5     GND     Ground
Pin 6     RED_RTN     Red return
Pin 7     GREEN_RTN     Green return
Pin 8     BLUE_RTN     Blue return
Pin 9     N/C     Not connected
Pin 10     GND     Ground
Pin 11     N/C     Not connected
Pin 12     SDA     I²C data
Pin 13     HSYNC     Horizontal sync
Pin 14     VSYNC     Vertical sync
Pin 15     SCL     I2C clock

jeg kan identificere pin 1,2,3 Min er dog GRÅ ved pin2.
pin 6,7,8 svarer til skærmene fra pin 1,2,3.

jeg har identificeret pin 13 HSYNC til at være hvid og Pin 14 til at
være sort. Dette er gjort ved at skille skærmen ad. Men resten kan jeg
ikke finde noget om. Har googlet meget.

situationen er nu at jeg mangler følgende:

PIN 5
PIN 10
PIN 12
PIN 15

jeg har følgende farver ledninger i kablet tilbage

brun, gul, orange, grøn

Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Niels

Re: SUB-D 15 VGA

Jeg har været udsat for noget lignende og har skrevet om det på min
personlige hjemmeside. PRøv lige at ohm, hvor mange af den der er koblet
til stel.

Re: SUB-D 15 VGA

Jeg kan måle gennemgang mellem stel og brun,orange,sort,hvid

det undrer mig dog at der er stel på sort og hvid som jeg har som H og Vsync

umiddelbart ser det ud til at jeg kan montere efter dit skema.
det eneste jeg ikke kan gennemskue er hvilke jeg så bør have stel på!

Re: SUB-D 15 VGA

Desuden kan jeg se at min Vsync og Hsync er byttet om med farverne i
forhold til din.

mon jeg har set forkert. Det var ret besværligt at se inde i skærmen

Niels

Re: SUB-D 15 VGA

Farverne er nok individuelle for hver skærmtype.

Men Hsync og Vsync ombytning laver sjældent den store ravage...

Re: SUB-D 15 VGA

Det lyder forkert...

Ben 4, 10 og 11 som minimum, samt 5, 6, 7 og 8.

Re: SUB-D 15 VGA

Jeg regner med at pin 10 er skærmen omkring hele kablet.

men hvad er pin 4 & 11 så?

/Niels

Re: SUB-D 15 VGA

Monitor ID.

Re: SUB-D 15 VGA

Jeg er ikke med?
Hvilke ledninger er så monitor ID??

Re: SUB-D 15 VGA

Se på min side.

Det er de 2. Bege lagt til stel betyder SVGA skærm (eller højere)

Re: SUB-D 15 VGA
ok. selvfølgelig. Jeg skal bare lave forbindelse mellem skærmen i kablet
   og pin 4,10 og 11. dvs evt med en lus imellem!

Site Timeline