Styring af suger

Jeg er ved at montere en spånsuger i mit værksted, men jeg har gået og tænkt
på om der er nogen der har en styring der kan starte den automatisk når jeg
tænder for en at de maskiner der er koblet til sugeren.

Det skal gerne virke sådan at der sider en føler på ledninger fra min
sikringsgruppe ude i tavlen, som registrere når det forbruges mere end 100w
og trækker et relæ til min spånsuger.
Der må gerne være mulighed for et vis efter løb så alle rør bliver suget
tomme, inden stop.

Findes der et diagram eller et færdig sæt til dette?

Re: Styring af suger

Børge

Re: Styring af suger

Under ???

Re: Styring af suger

Jeg tror det er dette Børge tænker på.

http://productsonline.info/POL/itemDetails.jsp?uid11%68101598187&itemCode=DIA53S72420A #

Men prisen kan være lidt af et problem.
// Morten

Re: Styring af suger

Byggemarkedet har noget der hedder en TV strømskinne. Der er eet stik
til TV'et og 4 stik til andre forbrugere. Hvis forbruget på TV er under
20 watt, er de 4 andre slukket, men når man tænder TV'et tænder de andre
osse. Enkelt og let. Jeg købte min i Bauhaus og bruger den til skærm
printer og netværk, som tænder når PC'en starter.

Bo //

Re: Styring af suger

Hvorfor har jeg ikke tænkt på dette.
Den må kunne laves om til dette. (400V)