Styring af motor via PV

Jeg ønsker at anvende min PC til at styre små motorer (6-24 V DC), gerne via
printerporten eller en USB port. Jeg har ikke super meget forstand på
elektronik, og ved ikke helt hvordan jeg kommer igang. Findes der gode links
til steder hvor man kan købe udstyr, der kan kobles på PC'en. Kan man selv
skrive kode (helst i Visual Basic) så man kan styre det hele. Hvordan med
tilslutning af motorens strømforsyning, for jeg ikke forventer at PC'en kan
levere alverden.

Konkret skal jeg via PC'en kunne åbne og lukke et vindue udfra en tidsplan.

mvh

Lars

Re: Styring af motor via PV

via
links
kan

Hvis du har løst til at lave noget selv, så kig på byggesæt. Priserne er
billige end færdigt udstyr og der er mange muligheder.
Men regn med at ting som strømforsyning, ledninger, stik og indbygningsbox
altid er ekstra, hvis de ikke står nævnt som "medfølgende".

Byggesæt er også normalt "åbne" i designet, dvs. du kan selv arbejde videre
med f.eks. softwaren.

Her er link til nogle byggesætsfirmaer og forhandlere af byggesæt:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Velleman laver god kvalitet.

tidsplan.

Hvis du har en motor og nogle endestop, skulle det ikke være så svært.

Re: Styring af motor via PV

Jo, for det skal være _kraftige_ motorer, eller meget små vinduer.

Re: Styring af motor via PV

Det afhænger af gearingen.
Jeg har fire vinduer med motor styring på og det virker fint.

Re: Styring af motor via PV

Det er rigtigt.

Re: Styring af motor via PV

Jeps det er rigtig, at de virker fint ;-)

Jeg må heller lige understrege at jeg ikke bruge et byggesæt til at styre
mine med og heller ikke nogle endestop, det er hjemme designet og lavet
elektronik.

Re: Styring af motor via PC (ikke solceller)

Pyhha, der er jo masser at kigge på. Mange tak for beskrivelsen og ikke
mindst links'ne. Jeg kan dog ikke udelukke at jeg vender tilbage efter mere
hjælp, hvis jeg løber ind i problemer - og det gør jeg sikkert ;-)

Lars

Site Timeline