styring af display

Nogen der har et godt bud til, hvordan jeg nemmest laver et program der kan
styre 10 halogenspot i rækkefølgerne som følger :

1 - 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (fra højra mod vestre)
2 - 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 (fra venstre mod højre)
3 - 56 47 38 29 110 (midt fra og ud)
4 - 110 29 38 47 56 (ud fra og ind)

Jeg havde tænkt på at bruge nogle skifteregistre, men fandt nok brugen af
min Atmelprocessor mere anvendelig !! Eller findes der nogle ideer som ville
letteregøre mit projekt !!??

        \!/
           (@@)
-----o00o-(_)-o00o------------
    Med venlig hilsen
         BasHuus

Re: styring af display
On Sun, 8 Aug 2004 20:57:17 +0200

Nu er det lang tid siden jeg har bikset med sE5%dan noget, men det kan vE6%
re at der
findes en nemmere lF8%sning end den jeg forslE5%r:

Hvad med at bruge een eller anden form for eeprom, hvor bitmF8%nsteret er
indkodet, og addressen er 'linien' i programmet. SE5% have een eller anden =
tE6%ller
til at kF8%re addresserne igennem, og have en anden til at vE6%lge aktuelt =
program.
Dvs.f.eks. at fra adresse 0-127 er program 1, 128 til 255 er program 2 etc.=
 Hav
11 data bits; een til hver lampe, og den sidste er til at nulstille tE6%lle=
ren, sE5%
den starter forfra. I dette eksempel kan du sE5% have op til 128 trin i hve=
rt
program.

vh. ld

Re: styring af display

Lige mine ord, ud over at jeg blot ville bruge en simpel EPROM (okay,
som regel kun 8 databen og dermed kun 8 lamper)

Re: styring af display
Hej Klaus,

Men så kan man blot smide 2 stk. efter det, med adressebenene parallelt.

--
Venlig hilsen,
Søren

Aaah, 16 lamper :-)

Re: styring af display

kan
ville

Forstærker udgangende på mit gamle projekt:
http://hjem.get2net.dk/hkj/Flasher.html

Site Timeline