stygger på pc-monitor

Jeg har en pc-monitor, som pludseligt startede med at få skygger på skærmen.
Først nogle gange, men nu hele tiden.
Kan det laves med en justering af et potentimeter eller er det en ny
monitor?

Jens

Re: stygger på pc-monitor
skærmen.

Nu er det jo ikke fordi du ligefrem kommer med vildt mange oplysninger.
(hvilken skærm er det???)

Men jeg havde på et tidspunkt en monitor med skygger på, her var det
Focus potentiometret på højspøndingstrafoen der var blevet dårlig.

Mvh
Gert K.

Re: stygger på pc-monitor
Hej

Ja selvfølgelig ville navnet på skærmen være en god ting.
Det er en AOC Spectrum 9Glrs.
Det kunne godt lyde, som om du har fat i noget rigtigt. Men hvordan kan man
genkende focus
potentimeterets placering?

Jens

Re: stygger på pc-monitor

Find den store højspændings trafo. Der sidder sikkert to skruer på siden
af den, hvor af den ene er til fokus.. Det siger min begrænsede viden om
skærme hvertfald!

Held og lykke.

--
Anders W. B.