stygger på pc-monitor

Hej

Jeg har en pc-monitor, som pludseligt startede med at få skygger på skærmen. Først nogle gange, men nu hele tiden. Kan det laves med en justering af et potentimeter eller er det en ny monitor?

Jens

Reply to
Jens

skærmen.

Nu er det jo ikke fordi du ligefrem kommer med vildt mange oplysninger. (hvilken skærm er det???)

Men jeg havde på et tidspunkt en monitor med skygger på, her var det Focus potentiometret på højspøndingstrafoen der var blevet dårlig.

Mvh Gert K.

Reply to
GK

Hej

Ja selvfølgelig ville navnet på skærmen være en god ting. Det er en AOC Spectrum 9Glrs. Det kunne godt lyde, som om du har fat i noget rigtigt. Men hvordan kan man genkende focus potentimeterets placering?

Jens

Reply to
Jens Cortsen

Find den store højspændings trafo. Der sidder sikkert to skruer på siden af den, hvor af den ene er til fokus.. Det siger min begrænsede viden om skærme hvertfald!

Held og lykke.

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling