stuehøjtalere til cumputeren

Hvordan får jeg koblet mine stuehøjtalere til computeren, så jeg kan smide
anlæget væk?
--
Søren Høj Pedersen

Re: stuehøjtalere til cumputeren

Slet ikke!?

Du skal bruge en forstærker mellem computeren og højttalerne! - Du kan så
købe en eller anden forstærker, og så smide dit anlæg væk ;)

Brian

Re: stuehøjtalere til cumputeren

Det kræver en forstærker (en del af anlægget) :-)

Re: stuehøjtalere til cumputeren

Køber en ledning m. jackstik i den ene ende og phonostik i den anden ende.
Derefter kobler du computeren til for- eller den integrerede forstærker.
Nemlig, du bliver nødt til at beholde forstærkeren.
Har du ikke jordet din computer, så kobl den og _alt_ tilbehør (skærm mv.)
fra lysnettet når du sætter stikket i, da der grundet støjkondensatorerne er
omkring 115 v på kabinettet - og det kan nemt ødelægge indgangen på din
forstærker hvis du er lidt uheldig.
Er det en rørforstærker kan du dog være ganske rolig, bare du ikke du ikke
er timer om at sætte stikket i ;o)

Mvh
Morten

Re: stuehøjtalere til cumputeren

Ved at finde en forstærker og sætte den i mellem, denne finder jeg meget
"nuttet" og let at gemme :
<http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=1&emne=visprodukt&Gruppenr=2&ID_infoside65%076