Stroboscope?

Hej allesammen.

Jeg har fået fat i nogen flashrør, beregnet til nogen nødbøjer (hvis
ens skib synker eller noget vil jeg tro). Jeg har ingen data på dem.

Jeg vil så gerne lave et stroboscop til at lege med hjemme. Jeg har så
kigget rundt på nettet og herinde i de forskellige grupper.
Men jeg synes ikke jeg har fundet de vilde link, det som jeg synes var
mest brugbart er følgende.

http://www.electronics-lab.com/projects/motor_light/005/index.html

Mine flashrør ligner det der er blevet brugt til dette projekt.
Bortset fra at mine flashrør har 3 forbindelsestråde.
Men i følge vejledningen, kan kredsløbet ikke køre mere end 30sek, med
hurtige flash. da C1 og C2 så vil blive for varme og eksplodere.
Jeg vil jo gerne have noget der kan køre længere ad gangen.
Jeg bliver åbentbart også nødt til at skærme lidt af for direkte lys,
da det åbentbart er skadeligt at se direkte på.
Jeg har også fundet følgende to links, men dem tror jeg ikke rigtig
jeg kan bruge.

http://www.epanorama.net/circuits/strobo_12v.html
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/strobo.html

Jeg håber der er nogen med gode råd og vejledning.

Med venlig hilsen René

Site Timeline