Strobe-ben på en LM361 komperator

Jeg leger lidt med en LM361 komperator, bla pga dens hurtighed og inveterede
output. MEN, hvordan benyttes dens strobe-funktioner? Jeg kan ikke få mine
eksperimenter til at passe med databladet. Og jeg har mig selv mistænkt for
at være det "svageste led", dvs at jeg _igen_ gør noget forkert.

Hvordan realiserer jeg "Output is low when current is drawn from strobe pin"
?

Jeg syntes også at det passer dårligt sammen med : 'Strobe input "1" voltage
MIN 2V' og 'Strobe input "0" voltage MAX 0.8V'

Databladet kan findes her:
http://cache.national.com/ds/LM/LM161.pdf

Frederik

Re: Strobe-ben på en LM361 komperator
inveterede
for
pin"
voltage

Se første side, under diagrammet til højre. "Strobe pin is ..... when
current....." Du skal trække nok strøm for at disable udgangen. Du skal
trække 1.6mA til stel for at disable udgangen

/Klaus

Re: Strobe-ben på en LM361 komperator

Og det gøres hvordan? Jeg har prøvet at slutte benet til stel, men det gør
udgangen konstant høj. Bruges en 10kohms modstand, så dæmpes
udgangssignalet!

Jeg kan ikke finde ud af det... :-)

Frederik

Re: Strobe-ben på en LM361 komperator

Med 10K er du sikker i et eller andet udeffineret område. National kalder
input for "Strobe", men jeg ville nu nærmere kalde for en slags "Output
enable". Det er netop som du skriver: når strobe er lav, ja så er udgangen
konstant høj.
Læg mærke til at det "bare" er en NAND-gate der sidder i udgangen, det
medfører lige præcis det du har konstateret.

--
Aage Johansen

Re: Strobe-ben på en LM361 komperator

Det var det jeg frygtede... At udgangen bliver høj. Men jeg mente/mener der
er håb da de skriver: "Output is low when current is drawn from strobe pin"
Det oversætter jeg til, at output skulle blive _lav_ . Derfor mit spørgsmål.

Frederik

Re: Strobe-ben på en LM361 komperator
der
pin"
spørgsmål.

Se side 11 på denne:

http://www.physics.mcmaster.ca/phys4d06/Lab/Devices/LM311.pdf

Mon ikke det er ca. det samme.

LM361 Datablad siger jo Strobe 0 current = 1.6mA. Så 10k er for meget, hvis
du har under 16V forsyning. Brug 1k istedet.........