Str. Vedr. udskiftning af elektrolyttere

Har et bundkort med 4 "bulede" kordensatorer/elektrolyttere, men kan ikke
huske on det er volt der er vigtigst der passer til eller om det er
"uf"..... Dem der er bullede hedder 6,3V 820Uf, Vil de kunne skiftes til
nogle 6,3 1000Uf ? Evt. 6,3V 1500Uf ? (har jeg liggene )
Eller er det helt galt ?
Håber nogle kan hjælpe
Mvh Lars...

Re: Str. Vedr. udskiftning af elektrolyttere

Og hvorfor er nogle 6,3 1000uF dobelt så lange som andre 6,3 1000uF ???
Betyder det noget rent ydelse ???
Mvh Lars...

Re: Str. Vedr. udskiftning af elektrolyttere

Prøv med de 1500uF du har liggende. Jeg er ihvertfald helt sikker på at
1000uF kan gå an, da der er ret store tolerancer på lytter.

Forskellen i (fysisk) størrelse på to forskellige lytter med samme
"størrelse" (uF/v) kan ligge i aldersforskel, eller osse har den ene lidt
større rippel-formåen end den anden.

mvh Ebbe

Re: Str. Vedr. udskiftning af elektrolyttere

Højere uF godt.
Højre volt godt.

men det er vigtigt det er lav ESR lytter du køber.
Standard typer kan ikke altid køre i et bundkort.

Vær også opmærksom på, at dem du finder kan fysisk være der, der er tit
problemer med diameteren og ben-afstand, højden plejer ikke at være et
problem, med mindre de sidder ind under kølepladens område v. cpu'en.

/Jan

Re: Str. Vedr. udskiftning af elektrolyttere

Du kan som regel godt skifte til nogle der har højere kapacitet.

Det du skal være opmærksom på er kvaliteten af lytterne og deres maks
arbejdstemperatur.

I bundkort er det som regel low ESR lytter der kan tåle høj temperatur
(105 grader), ESR er impedansen i kondensatoren og den skal helst være
så lav som mulig.

Re: Str. Vedr. udskiftning af elektrolyttere

1000 Tak, nu kører det igen.......
Mvh Lars...

Site Timeline