Strømstyrke til digitalkamera

Hej gruppe!

Jeg postede følgende spørgsmål i dk.fritid.foto:

og fik følgende svar:

den
stadig

Jeg kan godt se det rimelige i regnestykket, men er det sikkert at
anvende det til at udlede adapterens strømstyrke?

Mvh Lyserg

Re: Strømstyrke til digitalkamera
Hej Lyserg

Det regnestykke er ikke rimeligt, Minolta opgiver batterilevetiden til
260 minutter med alkalinebatterier.

Adaptorens strømstyrke har intet at sige med hensyn til at brænde
kamera og batter af, det eneste der kan ske er at hvis strømstyrken
ikke er stor nok, ja så kan adaptoren ikke trække kameraet.
I henhold til Specifikationerne fra Minolta skal du bruge en adaptor
der afgiver en "spænding" på 3 Volt jævnstrøm, Spændingen skal
passe da en for høj spænding kan ødelægge kameraet.
Med hensyn til strømstyrken vil 250 milliAmpere nok være OK.

Så det du skal have fat i er en adaptor på    3VDC/250mA (min)