Strømstyring fra RS232 - Page 2

Re: Strømstyring fra RS232

Hvis først R56 lyser, så holder den ikke længe :-)

Fint

R51?

Hvis du kører halv duplex er det slet ikke nødvendigt at montere R51!

OG jeg siger velbekom. Det er altid rart at få rørt sin lidt sin
elektronik...

Det gør du bare....

Re: Strømstyring fra RS232

Jeg er vist nok lidt træt :
Jeg mente at R53 skulle halveres :-(

Nico

Re: Strømstyring fra RS232

Okay, det giver også cirka 4mA gennem lysdioden.

Re: Strømstyring fra RS232
Nu kører de 2 første bokse perfekt.
Jeg lavede en dum fejl, som jeg på trods af at blive til grin, lige vil
meddele Jer, så I kan undgå dem.

RS232 kredsen jeg har brugt, har et pin-layout som

8   7  6   5   4   3  2  1
9 10 11 12 13 14 15 16

mens connectoren til COM stikket hedder

9 7 5 3 1
10 8 6 4 2

og så havde jeg loddet connectoren som om den hed

5 4 3 2 1
6 7 8 9 10

Det indebar bl.a. at en af statussignalerne (vist nok RTS) lå på det ben som
PC'en skulle modtage på... Meget pinligt, men nu glemmer jeg det aldrig mere

Hvis nogen af Jer er medlem af Dansk DatahistoriskForening
(http://www.datamuseum.dk/site_dk/index.shtml ) kan I se herlighederne på den
kommende generalforsamling, hvor jeg håber at kunne vise et netværk med 4
fjernskrivere