Strømspole varianter

Heps alvidende gruppe!

Jeg har bygget mig en lille dc-dc switchmode hvori jeg har en strømspole
på 100uH - gutten i ARL stak mig en 5A ringkerne tingest (Ø30mm?) - og
det fungerer jo fint på mit testprint.

Men.. i den endelige form af printet er den en smule u-handy :)

Jeg har set at man kan få strømspoler med radiale tildelinger og pakket
ind i plastik - er en strømspole en strømspole og kan jeg udenvidere
benytte en sådan i mine fremtidige designs? De er jo fiksere og nemmere
at montere :)

--
-jens

Re: Strømspole varianter
Hej Jens

Hvis de bare kan håndtere strømmen skulle du sagtens kunne
bruge dem.

Mvh Max

Re: Strømspole varianter

Super, de ender nemlig i et miljø fyldt med rystelser - og så gælder det
jo om at de lidt større komponenter sidder ordentligt :)

--
-jens

Re: Strømspole varianter
Øhhh - er der ikke et par ting du skal nævne først? Såsom:

Topologi, buck, boost
Switch frekvens
Input spænding, output spænding, peak strøm, gapped/ungapped core,
virkningsgrad, bla bla bla

Selvfølgelig, hvis dit design ikke skal i produktion og du bare bruger en
standard løsning (app. note), så kan du sikkert hvis frekvensen er lav og
flux densiteten overholdes