Strømmåling

Jeg har fire digitalinstrument som ikke måler strøm. Slik måler jeg:
1A SMPS + -> strøminngang.  Commen til variabel motstandsbro. Fra andre
siden av broen til bake til SMPS -.  Jeg måler spenningen over
motstandsbroen.

1.
Fluke 8022A:
    Sikringen er i orden, og motstandsbroen får spenning inntil curent
limit kvister spenningen. Jeg har manual til instrumentet.

2.
Fluke 8022B:
    3A høyspenningsikring var åpen, Jeg kortsluttet den. (Reservesikring er
"vanskelig tilgjengelig" nå i langhelgen.) 2A sikring var OK. Jeg har
manual.

3.
Biltema 15-133. En sikring av to, sprengd. Skiftet. Mangler skjema.

4.
Noname, gult,DT830B. Unfused 10A inngang. indikerer strøm på noen av
måleområdene.Sikringen var OK. Mangler skjema.

-----

Felles for alle er, ingen ingen strømvising, 0,00A, på noen av
måleområdene. Argustesten viser ingen mistenkelige ting.

Spørsmåelt er:
Hvem har praktisk erfaring med slike feil og kan gi noen tips til
feilsøking?

HM

Re: Strømmåling

Digitalinstrumenter kan godt have problemer med signaler med meget
stF8%j. Jeg har forsF8%gt at ville mE5%le (middel)strF8%mmen i en lysbue, d=
digitalinstrumenter jeg har kunne ikke klare opgaven. Det gik derimod
fint med en god gammel analog "unigor" som ikke lod sig forstyrre af
det stF8%jfyldte signal.
Jeg vil nE6%sten tro at dine fejlvisninger skyldes at du bruger en smps
som er dE5%rligt filtret i udgangen, og dette fE5%r digitalinstrumenterne
til at vise fejl.
PrF8%v det samme med en reguleret DC forsyning, eller et batteri, sE5% er
jeg nE6%sten sikker pE5% at det fungerer.
Fungerer det derimod fortsat ikke kan det vE6%re din variable modstand
som har noget korrosion/slitage i glidekontakten som giver en dE5%rlig
forbindelse. I sE5%danne tilfE6%lde kan man oplelve at der kan opstE5% en
spE6%nding over den dE5%rlige forbindelse ved meget lave strF8%mstyrker, me=
at den dE5%rlige forbindelse "brE6%nder ren" nE5%r strF8%mmen F8%ges.

Hilsen Kim

Re: Strømmåling
Kim Christensen skreiv:
er

Takker. Det er motstandsbroen som er feil.
En motstandsbro som består av 18 seriekoplede motstander, 4R7, 5W og 18
mekaniske venderer som  hvert enkelt sammenkopling til + eller -. Det
gir en motstandsvariasjon fra 4R7 * 18 = 84,6 ohm til 4R7 / 18 = 0R26 ohm

Jeg har kontrollert alle instrumentene, og de fungerer.

HM

Re: Strømmåling

Kan / Vil du tegne hvordan det er koblet? jeg kan ikke finde ud af det
baseret på din beskrivelse.

Mvh.

Jan Rasmussen.

Re: Strømmåling
Jan Rasmussen skreiv:

Ja, dersom jeg kan tegne det i EAGEL 4.11 og maile filen. Men det blir
ikke i kveld.

HM

Re: Strømmåling

mange tak, ingen hast.

/Jan.

Re: Strømmåling
Jan Rasmussen skreiv:

Jeg sende en mail, selv om adressen virker noe tvilsom.

HM

Re: Strømmåling

brug dsl44665 hos/at vip.cybercity.dk istedet :-)

Re: Strømmåling
Jan Rasmussen skreiv:
     snipped-for-privacy@vip.cybercity.dkskrumf

Den mailen gjekk også i das