Strømforsyning til stereoforstærker

Til musikerbrug skal jeg lave en lille 2 x 25 watts forstærker og
fundet et par billige byggesæt hos brinck (forstærkeren skal bare have
line in, ingen styrkekontrol og udgang til 8 Ohms højttalerne).

Men hvad med strømforsyningen? Kan det betale sig at lave en switch
mode strømforsyning og hvad er i givet fald fordelene / ulemperne
(mindre transformator eller mindre elektrolytter??)

Jeg skal bruge noget med ca. 22 volt og 3-4 amperer i spidserne
(forstærkeren kommer til at køre med væsentlig lavere
gennemsnitseffekt end 25 watt.) Jeg vil forestrækker at vægten og det
hele bliver så lille som mulig.

Anders

Re: Strømforsyning til stereoforstærker
    Lille kerne / lille lytter / mindre varme

 / ulemperne
Støjen fra switchen (men jeg ved ikke hvor meget 200Khz switch støj signere
lyden.... der kommer vel ikke under harmoniske ?) / designet er mere
kompliceret.. men en AT forsyning kunne bygges om til formålet...

Kasper

Re: Strømforsyning til stereoforstærker

signere

Hmm, lineær forstærker på 2x25 watt i 8 ohm, drevet af en ombygget AT
forsyning... dét kommer da vist til at kræve en radikal ombygning?!

Hilsen
Lars

Re: Strømforsyning til stereoforstærker

Jrp, men tror det er nemmere end at lave en highside switcher selv, med valg
af trafo etc...

Kasper

Re: Strømforsyning til stereoforstærker
valg

Ja, man slipper nok for at vælge ny transformator, for ved ombygningen af en
AT-forsyning, der bliver man nok tvunget til at vikle den eksisterende
transformator om... :-)

Hilsen
Lars

Re: Strømforsyning til stereoforstærker

Nope...

Jeg har en jeg har bygget om til 30V@7,5A

Han bruger bare de 2*12V og skruer den lidt ned

Kasper

Re: Strømforsyning til stereoforstærker

WOW 225 watt udfra den oprindelige 12V forsyning?
Ok, jeg har aldrig rodet med PC-PSU'er højere end et par-hundrede watt. :-)

Hilsen
Lars

Re: Strømforsyning til stereoforstærker
Tak for svarene

Jeg tror egentlig at jeg vil undgå swithmode - måske kan HF-støjen give mere
eller mindre subtile interferens-problemer i forbindelse med den digitale
rumklang jeg bruger i mixeren.

Anders

Site Timeline