Strømforsyning til PC

Ved ikke helt om dette er den rette gruppe, men prøver alligevel.

Jeg har pt. en Thermaltake Toughpower 850W
http://www.thermaltakeusa.com/Product.aspx?S12%07&ID15%09 , men synes den
larmer efter jeg skiftede grafikkort.
Muligvis fordi mit gamle grafikkort overdøvede den :) Anyways, så vil jeg
gerne have en mere stille strøm forsyning. Men så vidt jeg kan se er der
ingen der tilbyder passivt kølede PSU'er over 500W, så det er udelukket med
mindre nogen kender til nogen?

Så tænker jeg: Ok PSU'en skal have køling fordi den bliver varm, og jo mere
varm den bliver jo mindre effektiv må den være. Altså skal jeg måske kigge
på effektiviteten af PSUen og der finde jo denne tabel:
http://en.wikipedia.org/wiki/80_PLUS Så sådan en 80 plus titanium må jo
være sagen. Problemet er bare at der ikke er lavet nogen af disse (til
komercielle marked) endnu. Det tætteste jeg har fundet ud af er Enermax
Platimax serien og de lyder jo super duper. Men så tænker jeg igen er det
her 80 Plus bare et markedsføringsstunt?

Jeg har også kigget lidt på tomshardware:
http://www.tomshardware.com/reviews/750-watt-psu-80-plus-gold,2927.html , og
der ser det ud til at Antec og FSP er sagen.

Men hvad har I af løsninger I kan anbefale? Mærker/modeller, pros/cons etc.

Re: Strømforsyning til PC

Fra 2003 til 2005 er der 2 Antec strømforsyninger der har opgivet livet
i min primære computer, som blev af afløst af en "shg PSU 500 Watt
TitanPower2", hvor blæserlejet opgav i 2010 og efter en del søgning og
læsning af test har jeg nu en "Seasonic X-560 X-Series 80 Gold 560W"
http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr61%21242&menu =

De har også en "Seasonic X-460 X-Series 80+ GOLD Passive", men så vidt
jeg husker er den passive ikke helt så stabil med strømmen i diverse
test, som dem med køler.

Så mine erfaringer med Antec er særdeles dårlige.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Re: Strømforsyning til PC
Tak for input.

Jeg endte med at konstatere at sådan en platinum PSU koster fra 1700,- og
op, så planen med skift til en sådan er lagt på is foreløbig.
Istedet skilte jeg den eksisterende ad og kunne konstatere at den bl.a.
indeholdt ? kg støv. Jeg fik den støvsuget og gjort ren og nu siger den
næsten ingenting i idle mode.
Det er indtil videre til at leve med.

Godt nytår!

Site Timeline