Strømforsyning til D-Link router?

En af mine bekendte, har en D-Link router hvor strømforsyningen er
stået af (der er ikke lys i routeren, og jeg kan ikke måle nogen
spænning på udgangen af den.

Den er mærket med et output på 5 volt - 2,5A jævn.
Strømforsyninger en model JTA0302E-E.

Vi har kigget efter hvad vi har liggende, og det nærmeste jeg kan
finde er en der giver 6V - 600mA jævn (3,6VA).

Vil den kunne trække routeren indtil jeg får fat i en anden, eller vil
den kunne ødelægge den?

--
Slet transportmidlet før eu
                         __o

Jeg har flere der er mærket 9 eller 12 volt, men det går vel ikke at
prøve dem.

--
Slet transportmidlet før eu
                         __o
Re: Strømforsyning til D-Link router?

NEJ, lad være med det. Den er bygget til 5V. Jeg tror jeg har en del
liggende. Send mig en direkte mail, så kigger jeg efter mandag,

Bo //

Re: Strømforsyning til D-Link router?

Ja, jeg har et antal 2A liggende. Jeg ved ikke præcist hvilket stik, der
sidder på dem, men de bliver ikke brugt.

Bo //

Re: Strømforsyning til D-Link router?

Jeg har sendt dig en mail. Skriv lige hvis du ikke har modtaget den.

--
Slet transportmidlet før eu
                         __o
Re: Strømforsyning til D-Link router?

Det er lidt risikabelt.
Inden i routeren sidder der en eller anden form for spændningsregulator,
sikkert en 3,3V regulator. Hvis du hæver forsyningsspændningen afsættes der
mere effekt i denne regulator => den bliver mere varm. Hvis den ikke kan
komme af med varmen risikerer du at den brænder af. 6V lydder i øvrigt som
en ustabiliseres DC, så spændingen kan godt være en del højere end 6V.
Dine 9 eller 12 volt forsyninger må du under ingen omstændigheder prøve at
bruge, for så er der stor risiko for en ødelagt router.

Re: Strømforsyning til D-Link router?

= ca. 12,5VA

= mindre end 1/3 af ovenstående effekt.

Alene det gør at sidstnævnte strømforsyning vil gå i knæ. Du'r ikke.

Mvh Ebbe

Re: Strømforsyning til D-Link router?
Hvad er der galt med D-link strømforsyninger.
Jeg har lige skiftet nr. 3 på en uge i min omgangskreds. - De er bare døde.
Jeg fandt nogle til ipaq pdaer jeg købte for 100, - stk, og de ser ud til at
virke, selvom de kun er mrk 5V /1.75 A

finn

Re: Strømforsyning til D-Link router?

Ved ikke om der er noget galt. De har tilsyneladende een standard
forsyning til mindre enheder, og den hedder 5/2.5. Jeg har målf på
forbruget af min DLF200, og det ligger omkrint 600mA.

Bo //

Re: Strømforsyning til D-Link router?

Har også en D-link router DI-604, med en 5V/2A(kan ikke huske præcis)
strømforsyning,
der stod af.

Det var en udtørret på primær siden(eller var det sekundær),
der var stået af.

De kan ikke klare varmen i længden..

Johannes

Re: Strømforsyning til D-Link router?

Det samme som med megen anden "kinøjserelektronik"   Dårlig konstruktion og
dårlige komponenter. Især elektrolytkondensatorerne har en begrænset levetid
i disse low cost produkter. En switch mode strømforsyning kan sagtens
konstrueres til at fungere i mange år.

Bræk en op og se om ikke en af elektrolytkondensatorerne er bulet/lækket
(ligesom det ses på nogle mainboards efter et par års brug)

mvh
JBH

Re: Strømforsyning til D-Link router?
Jeg har oplevet et par gange at en d-link router brænder strømforsyningen af
..

det bedste jeg kan foreslå er at bruge pengene på en ny router.. da den med
90 procent sikkerhed vil gentage success'en ..

Lars

Re: Strømforsyning til D-Link router?
Hej!

Nu er det med stor sandsynlighed strømforsyningen, som går istykker af
sig selv, så det behøves ikke nødvendigvis.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline