Strømforsyning til bærbar i bilen

Jeg er den "lykkelige" ejer af en gammel bærbar som jeg har anskaffet til 1000
kr.
Den skal have 19 V 3.2 A som input.
Er det muligt selv at lodde en "konverter" sammen, som fra bilens
cigartænder(12V), leverer de ønskede 19V ? Evt et link til et diagram eller lign
Jeg har set mankan købe en 12V->220V converter til 500 kr, men jeg syntes det er
lidt dyrt når min bærbar kun har kostet 1000 kr.

mvh
Jesper Hansen

Re: Strømforsyning til bærbar i bilen
Hej

www.brinck.dk har under strømforsyninger følgende

      Step-up convertere til Auto, evt. til bærbare computere mm.
      Max. Effekt (W) Type  Spænding (V)  Vare Nr.  Pris
      70 Cigar-stik 15 - 16 - 18 - 19
      20 - 22 - 24 SDR-70W 349,-

Det er sådan noget du har brug for :-)

Venlig hilsen
Wiljan

1000 kr.
cigartænder(12V), leverer de ønskede 19V ? Evt et link til et diagram eller
lign
det er lidt dyrt når min bærbar kun har kostet 1000 kr.

Re: Strømforsyning til bærbar i bilen
Køb en 12V til 230V converter hos Harald Nyborg eller lignende.
Koster ca 350,-

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net /

Re: Strømforsyning til bærbar i bilen
Det er selvfølgelig en mulighed at købe en, og det ender det sikkert også
med at jeg gør :-)   men.....
jeg faldt lige over flg artikel:
http://www.siliconchip.com.au/cms/A_30339/P_2/article.html

er det noget jeg evt kunne bruge ?
På min bærbar står der at den skal have 19V og 3.42 A. Men kredsløbet som
artiklen beskriver leverer max 2 A.
Tror i det er muligt at bruge dette kredsløb alligevel?
Den behøver jo ikke lade batteriet op, bare der er strøm på computeren

/Jens Hansen

1000 kr.
cigartænder(12V), leverer de ønskede 19V ? Evt et link til et diagram eller
lign
det er lidt dyrt når min bærbar kun har kostet 1000 kr.

Re: Strømforsyning til bærbar i bilen
Den skal have de 19V, men strømmen er nok nærmere max max værdier.
Reelt er det ikke så meget.
Mål det med et ampere meter, eller se hvor mange watt den bruger ved
220V (lån en forbrugsmåler hos elselskabet).

Hvis du bruger 50W ved 220V, så er de 10 vel gået til transformatoren
selv, og så er der 40 tilbage som så svarer til 2 Ampere (40V / 19V =>
2) du kan levere med kredsløbet.

Jeg har selv haft en bærbar IBM (krævede 18V), hvor batterierne var helt
fjernet, da de var helt flade. Den kørte fint på en simpel strøm
forsyning.

Hvis ellers batterierne i din computer er rimelige (blot kan klare et
par minutter uden 220V), så gør det ikke noget at strømmen en gang
imellem går over 2A, blot det ikke er hele tiden.
En bærbar er jo beregnet til at kunne køre uden ekstra strøm.

PS: Prøv at se om bilens spænding ikke skulle være nok i sig selv. Der
er jo normalt nærmere 13-14V i bilen, og hvis du ikke har brug for at
lade computerens batterier op, så skal det nok gå.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net /

Re: Strømforsyning til bærbar i bilen

1000 kr.

Hvad med den her til 349,-:
http://www.thansen.dk/product.asp?c27%4867552&n59%3816383&pn80%2061085

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

/Jens

1000 kr.
cigartænder(12V), leverer de ønskede 19V ? Evt et link til et diagram eller
lign
det er lidt dyrt når min bærbar kun har kostet 1000 kr.

Re: Strømforsyning til bærbar i bilen

så bliver der et væseligt spændingsdyk, og den bliver varm og evt
kobler af.

Re: Strømforsyning til bærbar i bilen
Næ, jeg tror nærmere at den sutter resten fra akkuen, (den kan jo køre selv
om der er 0Vfra psu'en)den lader ihvertfald ikke så meget

/carsten

Re: Strømforsyning til bærbar i bilen
Vil det sige at jeg faktisk godt kan bruge dette kredsløb ?
eller ville det være en dum ide

/Jens

selv

Site Timeline