Strømforsyning skyld i stikkontakt defekt ?

Har lige monteret en ny (brugt) strømforsyning i min pc.
Der er tale om en Tagan 580w.
Denne gav et højt pop og jeg har ikke forsøgt at starte
den igen, men indtil videre vil jeg regne med at den er
kaput.
Mit største problem lige nu, er at stikkontakten hvor
min computer mv. er tilsluttet tilsyneladende ikke virker
mere.
Lige sådan med flere stikkontakter i huset (bygget i 2003)
Jeg har prøvet at bytte om på nogle af sikringerne, men
uden held (alle sammen hed "Lys ...."  og var på 10a)

Nogen forslag inden jeg ringer efter en elektriker ?

mvh
Lars

Re: Strømforsyning skyld i stikkontakt defekt ?

 - Du skal nok ha en elektriker til at kontrollere Fase og Nul samlingerne i
de stik-kontakter der hænger sammen... - og i tilfælde af at det er nullen
der er "dårlig", så helst inden du får brændt en hel masse mere af...

Lars / Viborg

Re: Strømforsyning skyld i stikkontakt defekt ?
prF8%v med en polsF8%ger om det ikke er fejl i stikkontagter , lF8%s skru=
mvh bamse

Re: Strømforsyning skyld i stikkontakt defekt ?

Ja, start med at sikre dig at du har nye sikringer i. Det der med at bytte
rundt og lidt, kan hurtigt få en til at miste overblikket og det er altså
for dyrt at få en elektriker til at skifte en sikring, når han måler at en
sikring er defekt.

Noget andet er, hvis du har mod på det, så skru lige stikkontakten ud og så
om der er en leder der er hoppet af. Det er set at ledninger er knækket
eller ikke blevet monteret helt korrekt.

Nicolai

Site Timeline