Strømforsyning med MC34063

Hej NG.

Jeg har tænkt på, om jeg ikke kan lave en variabel DC-DC Step up/down
konverter med denne chip.

Jeg har læst noget om det her (side 16-20):
http://hippo.feld.cvut.cz/katalog/pdf/power-sw/AN920-D.pdf

Samtidig vil jeg gerne have at konverteren kan give en del strøm.
Jeg så, at man kunne strøm booste den med en ekstern NPN transistor (side
6):
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/MC34063A-D.PDF

Så var det jeg tænkte om man kan kombinere de to diagrammer.

Altså sætte en PNP transistor på mellem (+) og spolen, og en NPN mellem (-)
og spolen?
(Selvfølgelig med forbindelse til IC'en som vist i hver af de to
diagrammer.)

Med venlig hilsen

Niels.

Site Timeline