Strømforsyning hyler ?

Hej.

Nogle der kan forklare en novice, hvile komponenter der normalt
"hylder" (Piver) i en switch mode strF8%mforsyning.

Spoler ? Trafo?
//CB

Re: Strømforsyning hyler ?

Begge dele.

// Per.

Re: Strømforsyning hyler ?
Hej CB

Det er det samme, og det kan fint være sådan en der hyler.
Rør ved dem med en blyant, så kan man ofte høre at man
berøre den det drejer sig om. Når du så har lokaliseret den,
så sluk for apparatet og gik komponenten en gang plast-
lak, f.eks. Plastik 70 fra Kontakt Chemie, og lad det tørre.
Det løser sommetider problemet.

Max

Re: Strømforsyning hyler ?

Dårlige lytter kan også være årsagen. Det synes jeg er mere almindeligt nu
til dags.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Strømforsyning hyler ?
Hej Ulrik

Det er korrekt, derfor skrev jeg også det med at lokalisere
komponenten. Modstande og halvledere kan også synge,
fælles for lytter, modstende og halvledere er at problemet
kun kan løses ved at udskifte dem med typer der ikke hyler.

Max

Re: Strømforsyning hyler ?

Jeg tænkte nu mere på at dårlige lytter kan forårsage selvsving på hørbare
frekvenser i reguleringsloopet.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Strømforsyning hyler ?
Hej Ulrik

Ja, den mulighed er der naturligvis også. Der er ikke noget at
sige til at vi ikke reparere den slags mere :)

Max

Re: Strømforsyning hyler ?
+, at det kan forårsage støj i forskellige radiobølgeområder, der ikke
ligefrem fremmer anvendeligheden for kommunikation. Det er i givet fald
en opgave for støjtjenersten.

Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Site Timeline