Strømforsyning fra en PC kabinet

Hej alle
Jeg er ved at prøve at udnytte en gamle strømforsyning fra en PC kabinet til
en 12 v dc strømforsyning
Men jeg kan ikke få den til at " tænde " hvordan gør jeg det. Det må da
kunne lade sig gører.

Rasmus

Re: Strømforsyning fra en PC kabinet

til

Hvis det er en ATX forsyning så er her en lille "opskrift"
http://www.dvhardware.net/modules.php?name=Sections&sop=printpage&artid=5

hvis det er en AT supply så er her en opskrift
http://www.autospeed.com/cms/A_1745/article.html

men husk at forsyningen skal have et forbrug før at forsyningen "start op"

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Mange tak Michael

Det var lige det jeg skulle bruge

Rasmus

Re: Strømforsyning fra en PC kabinet

Hey

lige en ting mere, nu ved jeg ikke hvor meget strøm du skal bruge, men
belaster du ikke 5V "ligeså" megt som 12V vil din 12 falde når du belaster
den, pga forsynignen regulere efter 5V, det mest rigtige hvis man skal bruge
12V over nogle amps er at lave fb sløjfen om fra 5V til 12V
det er faktisk kun klippe en modstand og så montere en anden værdi på nr 2
modstands plads (den skal være udregnet)

kasper

Re: Strømforsyning fra en PC kabinet
Fint nok med dine henvisninger til disse artikler, den ene koster bare penge
at læse.
spts... At strømforyning tænder fint bare der er en lille
belastning(passende modstand 1K burde gøre det), har ikke observeret at 12v
bliver ustabil hvis 5v ikke beslastes(har lige selv lavet tricket med en at
til min ts50 hf transciever) atx skal bare have kortsluttet to ledniger(grøn
til stel så vidt jeg husker) for at starte.
Her kommer så mit spørgsmål: har set forslag til ombygning så man kan trække
den fulde effekt (20A+) på 12v delen. Nogen omvikler evt  spolen andre siger
ændring af 2 modstande i reg. spændingsdeler(5V til12 V)Modtager geren
forslag/ideer(har rigelig af dem at øve mig på/brænde af)

Hilsen Erik/oz1bqx