Strømforsyning, diagram søges

Hej NG

Jeg søger et diagram til en lab. strømforsyning med disse specifikationer:
0-45 V og 0-10 A, jeg har trafoen, så det skal altså være en konventionel
type, jeg håber at nogle kan hjælpe evt. med et link med
diagram/byggevejledning, på forhånd tak.

Mvh.

John

Re: Strømforsyning, diagram søges

Hey

tror du skal gå efter at have en switchmode på sekundær siden...

tænk dig du skal bruge 5v 10A

så vil du have mere end 40V over serie transistoren hvilket giver ca 400W
afsat i transistoren

Kasper

Re: Strømforsyning, diagram søges

-så må men bare puste lidt på den, så den ikke overheder...

Bo //
-ellers er jeg enig i dit indlæg

Re: Strømforsyning, diagram søges
Jeg lavede mig sidste år en der kan levere 30A og 30V. der skal blæs på og
store køleribber.
skulle jeg lave den om så ville det også blive switch mode.

Re: Strømforsyning, diagram søges

Problemet er ikke så stort når du kan begrænse spændingen over serie
regulatoren til ganske lidt, som i dit tilfælde med en fast udgangs
spænding.
(gog har du jo lidt mere strøm ud og problemet stiger igen)

Men når først du får de 20-40V over serie transistoren, så bliver det
rimelig kriminelt ved de strømme

Kasper

Re: Strømforsyning, diagram søges

Switchede udgangsvindinger - eller en switchmode. Elektor har lavet noget
der lignede...

/Anders

Re: Strømforsyning, diagram søges
PrF8%v en almindelig linE6%r strF8%mforsyning, og sE6%t et voltmeter ove=
r  =

regulatoren.

KF8%b en normal lysdE6%mper og sE6%t pE5% fF8%rst.

NE5%r du skal trE6%kke stor strF8%m, indstiller du spE6%ndingen til at v=
E6%re  =

optimal - det vil sige forholdsvis lille over regulatoren, men nok over,=
  =

til at trE6%kke strF8%mmen (eksperimenter evt. eller udregn vE6%rdien)

ME5%ske fE5%r du brug for, at efterregulere hvis du trE6%kker stor effek=
t ud.

Re: Strømforsyning, diagram søges

Har du et diagram over den bamse?

--
mvh Uffe

Re: Strømforsyning, diagram søges

Ikke sådan rigtig, er gået rimelig ud efter elektors guide de havde i 6
udgave 2003

Kasper

Site Timeline