Strømforsyning 7,8 - 8 V

Jeg skal bruge en strømforsyning, som kan levere en spænding på 7,8 - 8 V.
Effekten er sikkert under 1 W, så hvis den kan levere 300-400 mA er det
sikkert alt rigeligt. Men stabiliteten er uhyre vigtig. Spændingen MÅ IKKE
komme under 7,8 V, og den MÅ heller ikke komme over 8,0 V. Nogen forslag?

/steen

Re: Strømforsyning 7,8 - 8 V

LM317 justeret til 7,9V med 1% modstande?`

Jeg har ikke lige nogen idé om hvor præcis sådan en 317'er er, men jeg vil
da tro at den vil kunne holde sig til +/-0,1V!

Brian

Re: Strømforsyning 7,8 - 8 V

For et diagram kan du downloaded:
http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

og finde siden "Power supply", der kan du vælge en LM317 og fylde dine
ønsker ind, så beregner den komponent værdierne.

Site Timeline