strømforsyning 0-15v 3-4amp

findes der et et digram til sådan en overstående psu ala den her
http://www.velleman.be/Downloads/0/Illustrated/Illustrated_assembly_manual_K1823.pdf
den er jo utrolig nem at gå til...

men ska bruge en der ka spytte 3-4 amp ud i stedet for men har kun brug for
max 15 volt
nogen der har et godt link??
og ka ik bruge en lab forsyning...

mvh klaus

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp
http://www.velleman.be/Downloads/0/Illustrated/Illustrated_assembly_manual_K1823.pdf
Hvilken minimumsspænding?
Den er let at lave, specielle krav? Hvad skal den bruges til?
mvh Erik

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

http://www.velleman.be/Downloads/0/Illustrated/Illustrated_assembly_manual_K1823.pdf

jeg ska bare ramme de 12.6 volt plus minus...
den ska bruges til at gløde 4 el 34 rør

mvh klaus

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp
så den behøver ikke være regulerbar? 12.6 +- hvor meget?
mvh Erik

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

nops der står 3,5a i mine papire.. har en 2*24 volt ringkerne 3,6a der ska
bruges til projektet...

mvh klaus

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp
smid alle 4 i serie og forsyn dem med 24V ~
Erik

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

det havde jeg ik lige tænkt over men ska jeg så ik ha 6 amp for at klare
alle 4??

mvh klaus

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

Nej: ved seriekobling øger du spændingen= 4* 6.3V, samme strøm*1.5A
Kun ved parallelkobling du øger strømmen. Effekten (w) bliver den samme.
OHM's lov :-)
mvh Erik

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

Se for guds skyld orlas svar, du må ikke seriekoble dem.
mvh Erik

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

okay.. ingen seriekobling...  så ska jeg ha fundet nogen andre trafoer :-(

mvh klaus

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp
http://www.velleman.be/Downloads/0/Illustrated/Illustrated_assembly_manual_K1823.pdf

Der findes nogle varianter af LM317 som bruges i kredsløbet, som kan give
flere Ampere, de hedder LM350 (3A), og LM338 (5A), jeg har ikke nærlæst
databladende, men jeg _tror_ de er ben-kompatible!

Brian

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp
info på el 34 siger 6,3 volt 1,5 amp pr rør...

jeg sætter dem i serie 2 og 2 og så parallel passer det så ik med omkring
12,6v 3-3.5a???

ellers ka jeg la en sek vikling ta 2 rør i serie??

mvh klaus

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

Jo, 6,3*2 = 12,6 og 1,5*2 = 3 ;)
Men behøver det overhovedet være en reguleret spænding, og overhovedet DC?

Brian

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

nøøh men nu er det hele dc så ku jeg os lige så godt køre dc der igennem

mvh klaus

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp
6.3 V glødetrafo er alt hvad du behøver
mvh Erik

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

Nemlig ja !  E-type rør må _ikke_ sættes i serie, (visse ECC typer
undtaget), der garanteres nemlig ikke for nøjagtigheden af strømmen gennem
glødetråden. Til seriekobling bruges U-type, eller P-type rør.

mvh
Orla

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

øhm vil det så sige jeg ska ha fat i en trafo der gir 4 * 6,3volt ud??

mvh klaus

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

Må så lige korrigere mig selv, foreslog nemlig seriekobling.
Er lidt rusten på rør typer.

TAK til Orla
mvh Erik

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp

I praksis er problemet ikke så stort, vel at mærke hvis man holder sig
til rør fra samme fabrikant. Der kan sagtens være forskel på et par
hundrede mA, men man skal så bare lade være med at blande rørene. Ellers
så skulle problemet vel være løst med nogle fede zenere parallelt med
hvert rør, 1N53xx'ere koster jo kun et par kroner.

    Mvh
        Kimjand

Re: strømforsyning 0-15v 3-4amp
gennem

Hvad sker der med spændingen hvis du sætter 10 pærer i din stikkontakt
istedet for 1? Ingenting! ;)

Du skal bruge én på 6,3V, men du skal så have 4*strøm!

Brian

Site Timeline